ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16  (läst 2327 gånger)

1999-09-18, 20:07
läst 2327 gånger

Lars Kjellbom

Hej, har lyckats forskat mej fram till denna familj, finns det någon som kan hjälpa mej vidare med Israel Tomson och Stina Eriksdotter.
Tacksam för all hjälp
Tomson, Israel. Född 1730  
inflytt 1766 från Björksta  
Gift med  
Eriksdotter, Stina. Född 1725.  
Barn  Israelsson, Johan. Född i Björksta.  
 Israelsdotter, Anna. Född omkring 1750 i Bred (C).  
Gift 1773 med Eriksson, Johan (jan). Bonde. Född 1749-07-16 i Tortuna (U)  Död 1808-01-18 i Tortuna (U)  
Med vänlig hälsning  
Lars Kjellbom

2000-02-20, 20:45
Svar #1

Göran Holmberg

Hej! Är det någon som forskar om Anna Jansdotter,  
född 1796 i Bred. Hon har barnen Johan Gustav och  
Johanna Gustava?
I så fall hör gärna av er.

2000-05-10, 22:40
Svar #2

Göran Holmberg

Hej! Är det någon mer som forskar lite om  
Gunsta i Bred, får ni gärna höra av er.

2000-05-16, 19:21
Svar #3

Birgit Enberg

Hej! Jag har stoppat vid en man som heter Johan Löf, född troligen 1799 i Aspö, inflyttad till Bred. Han levde på Löths ägor och var corporal.
Gift med Stina Ersdotter som var född 1802. Hon kan vara från Vittinge. Problemet är:Var ligger detta Aspö? Har någon forskat i samma släkt och kan ge tips?
Mvh
Birgit

2000-05-24, 19:27
Svar #4

Marie Andersson

Hej Göran och Birgit!
Göran: Jag forskar inte på Gunsta, men är intresserad av gamla domböcker. I samband med mina försök att tyda Åsunda härads dito har jag ramlat över ett litet mål som rörde Gunsta vid laga sommartinget 1745. Arrendatorn på Gunsta (och Strömsdal) Olof Andersson var då anklagad för enskilt hor med tjänstepigan Anna Persdotter. Då Olof nekade hördes flera vittnen, som beskriver en del av hur t ex höbärgningen gick till på Gunsta. (En av pigorna berättade att Olof bad någon av dem att komma över i hans säng därför att han hade så mycket loppor där (!). Olof själv hävdade att den förflyttningen skedde därför att pigorna låg så trångt. Vid påföljande häradsting erkände han dock sig skyldig.)
Birgit: Kanske kan det vara Aspö socken i norra Södermanland som avses?  
Mvh Marie Andersson

2000-05-28, 00:18
Svar #5

Göran Holmberg

Hej Marie!
Jag får tacka för upplysningen om Gunsta. Tyvärr (?)  
tycks ingen av dem  tillhöra min släkt så vitt jag vet  
just nu, men tack i alla fall. Om du i dina försök att  
tyda domböckerna stöter på något om en svensk  
löjnant (eller liknande) som lämnat sitt barn till en  
bonde i Uppland får du gärna höra av dig.
Hälsningar från
Göran Holmberg

2000-08-26, 07:38
Svar #6

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Jag söker föräldrarna och ev syskon samt vad övrigt går att anskaffa om kapten Johan Reinhard Bröcker, född 1697. År 1742 bodde han på (något oläsligt+) Strömsnäs i Bred socken, Upplands län, precis på gränsen till Västmanland. I Familysearch har jag sett en del von Brocker (engelska saknar åäö som bekant) i bl a Tortuna, två kilometer därifrån i Västmanland, där flera män har namn som Johan Reinhold, Gustaf Reinhard etc. Jag är dock långt ifrån säker på kopplingen.
I hfl för Kungs-Barkarö åren 1767-75 på Nederbyn, Hellgården har jag hittat en Hr Corporalen Gustav Bröcker - förmodligen en släkting.
Tar tacksamt emot alla uppgifter.

2000-09-23, 11:20
Svar #7

Marie Andersson

Hej Klas!
I Åsunda härads domböcker finns ett mål år 1743 som omnämner kapten Bröcker:
Vid det laga vintertinget i februari 1743 anklagas pigan Karin vid Strömsbergs sätesgård  och drängen Hans Hansson för att de med varannan olovligt umgänge plägat vid tjugondedagstiden 1742, vilket resulterade i att Karin födde ett barn på senhösten. Vittnen fanns som hade hört Karin erkänna att hon också haft umgänge med kaptens Bröckers tvenne söner under februari månad 1742. Hon hade stött på Wilhelm Bröcker i en hölada, och veckan efter kornetten Johan Bröcker i skogen, och hon hade inte kunnat freda sig.
De båda bröderna nekade till allt och friades också från all inblandning vid rätten.  
Så långt domboken. Vid ett besök för ett par år sedan på Strömsberg, som idag är en liten kursgård, fanns det - om jag nu inte missminner mig - porträtt på en kapten Bröcker i hallen. De kanske har mer material?  
Lycka till!
Mvh Marie

2000-09-30, 17:22
Svar #8

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Hej Marie!
Hjärtligt tack för ditt synnerligen intressanta svar! Det passar märkligt väl samman med de få uppgifter jag har om denna familj av officerare och militärer … som skulle vara till värn för Sverige och för dess inbyggare.
Jag har en liknande historia, men jag trodde den rörde kapten Bröcker. Det två belägg för namnet Bröcker jag har är dels det som står i den nedan citerade födelsenotisen, dels en kapten Bröcker på Skälby(?) född 1697 (enl hfl AI:1b 1745-49 sid 19). I ljuset av dina uppgifter, verkar det snarare vara kornetten Johan Bröcker som är den utpekade barnafadern. Han gör en flicka med barn och skickar henne sedan från bygden, med fars myndighet - antagligen med några daler i fickan.
Har du månne även stött på namnet Sara Olofsdotter i domboken? (Jag har inget mer än hennes namn.) Hon födde en son, Johan Erik, i Bred(C) 9/3 1742. I födelsenotisen står ” … Fader föregafs H. Johan Reinhard Bröcker”? En, enligt en forskare jag talat med, helt otänkbar anklagelse för en piga att komma med och för en prästman att skriva ut i sin kyrkobok, vore den inte allmän sanning.
 
Idag ringde jag till Strömsbergs säteri. Det verkar emellertid som om det är en privatbostad numera, ty jag hamnade hos ägaren och han påstod med bestämdhet att det inte fanns något porträtt av någon kapten Bröcker. Han var för övrigt inte särskilt angelägen att prata, och det må vara hans sak. Det lägger jag mig inte i. Men visst var det tråkigt att en så fantastisk inkörsport försvann för mig!
I dopnotisen ovan står visserligen Strömsnäs, men det måtte väl vara samma ställe vi menar? Det kan inte ha varit Strömsta säteri du var på? Det ligger i närheten.
Kursledarna som arbetade där borde ju känna stället ganska väl. Tror du det går att få reda på vilken organisation som höll kurser där?
 
I annat fall har jag ett förslag. Åtminstone kan jag framföra det till dig, men känn dig för allt i världen inte tvingad att anta det!
Jag vet inte var i Sverige du bor, Marie, och vet inte hur du i din tur fått dina uppgifter och varför. Det låter dock som om det var genom personlig forskning, och om du skulle kunna tänka dig att även söka i domboken för hösten 1741 fram till våren 42 och se om denna Sara Olofsdotter stämt sitt barns fader, och kanske t.o.m. kunna ge mig kapten Bröckers familj och några data om dem, så gör jag motsvarande för dig på Landsarkivet i Göteborg om det är något du i din tur söker där. Jag bor inte så astronomiskt långt från Göteborg. Tjänster och gentjänster med andra ord. Det är så ofantligt mycket smidigare att forska på ett landsarkiv än via SVAR.
Detta är en idé jag framförde till Håkan Skogsjö för ett bra tag sedan. Jag såg framför mig ett forum här i RÖTTER för önskemål om utbytande av rena forskartjänster, men han har inte svarat ännu. Jag har även tipsat DIS om detta. Visst kan man beställa mikrokort från SVAR, men   i n t e   med domböcker, bouppteckningar och mantalsskrivningslängder, och inte med de renskrivna register som brukar finnas hyllmetervis av på landsarkiven. Det är uteslutande sådana tjänster som skulle få begäras enligt mitt förslag.
Givetvis måste jag själv åka till Uppsala och arbeta där två-tre veckor - minst. Till dess vore det dock skönt att ha så mycket av grunderna avklarade, att det bara blir finliret kvar då.
Kan inte du, så står mitt förslag öppet för eho som känner sig hågad att anta det! Beträffande domboken skulle det räcka att få ett par passager renskrivna, datum, själva målet, ev data om kontrahenterna och utgången samt målets nr. Att få hela processen skulle ta för lång tid i anspråk. Det begär jag verkligen inte.
 
I alla händelser än en gång tack för din intressanta komplettering.
Mvh Klas

2000-10-01, 13:12
Svar #9

Marie Andersson

Hej igen Klas!
Synd att du inte kom vidare på Strömsberg. (Konferensdelen har nyligen bytt ägare och de annonsera i lokalpressen om att de bedriver konferensverksamhet, så det är rätt säteri vi pratar om).
Kanske kan jag ge dig några andra trådar att börja nysta i istället? (Jag kommer självklart också att leta efter dina Bröcker så fort jag får tillfälle, men det kommer nog att dröja då även mina egna utredningar - som främst berör min hemsocken Tillinge - ligger på is för närvarande).
Jag bedriver all forskning via Svars microkort. Om du inte vill vänta kan du själv beställa hem de microkort som innehåller de domböcker som du refererar till ovan. De finns på Åsunda HR AI:10 som täcker åren 1741-1744 och har kortnr D03200.
En uppgift som finns i domboken angående Johan Bröcker är att han var kornett av kungliga livdrabanten. Kanske det kan vara ett spår?
Jag har tittat i Arvid Bladhs Sparrsätra Bred - Två sockenkrönikor och där omnämns att löjtnant Adam Bröcker arrenderade Upphusa-Strömsberg på 1730-talet. Där kan man också läsa att Skälby såldes år 1696 till riksrådet Fabian Casparsson Wrede, som dock inte bosatte sig på Skälby. Vidare förstår man att Strömsnäs och Strömsberg har haft samma ägare till och från genom historien, så det är nog förklaringen till att de båda omnämns här.
Ett annat uppslag kan vara att kontakta Sparrsätra-Breds Hembygdsförening. Jag kan försöka ta reda på en lämplig kontaktperson där åt dig, om du vill.
Sista spåret är dagens ägare till Skälby, som jag kan höra mig för hos. Jag återkommer om de har mer information att bidra med.
Mvh Marie

2000-10-02, 09:13
Svar #10

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Hej Marie!
Ännu en gång stort tack för ditt intressanta svar.
Släktforskning har jag hållit på med länge, men jag är mycket färsk som forskare på nätet. Än så länge har jag inte haft anledning att nyttja mig av annat än DISBYT och Anbytarforum och diverse personliga hemsidor och bara kyrkoboksuppgifter tills vidare. Jag har kikat på SVAR:s sajt - den är minst sagt enorm. Idag lade jag märke till att det finns en länk som heter Domstolsarkiv där. Fint att du gjorde mig uppmärksam på den möjligheten!
Emellertid frågade jag för ett tag sedan på Landsarkivet i Göteborg om deras domböcker var mikrofilmade och fick ett tvekande nej till svar. Det gick heller inte att få fotokopior ur dem ens via deras egen personal, på grund av böckernas format, så jag trodde domböcker var något som måste ses in situ. Vid en snabbkoll i SVAR tycks faktiskt långt ifrån alla västsvenska domböcker vara filmade, Hasslerör, Hisings, Inlands Torpe, Inlands Södra, Orust och Tjörn, Styrsö, Tunge är bland de många jag inte kan finna där.
Nåja, då ska jag inte besvära dig med domboken. Den får jag klara själv. Skulle du emellertid snubbla över någon mer Bröcker i din egen forskning tar jag givetvis gärna emot den upplysningen. Du kunde i så fall e-posta direkt till mig om du vill.
Dock tar jag tacksamt emot namnet på någon välinformerad person i Sparrsätra-Breds Hembygdsförening. Och vill du ha besvär med att höra dig för på Skälby, tackar jag givetvis även för det. Det skall inte förnekas att du tände ett hopp i mitt hjärta om att få se ett porträtt av den gamle kaptenen. Jag förmodar att du har försänkningar i området. Kunde jag, skulle jag därför gärna göra något för dig i min tur.
 
Det är inte utan att jag kunde tänka mig någon sorts koppling till Göran Holmbergs inlägg av den 20 sept, om ”en svensk löjtnant (eller liknande) som lämnat sitt barn till en bonde i Uppland”.
Om du läser detta, Göran, så kunde du kanske precisera dig lite och säga vad ditt fall rör sig om.
En sak jag glömde nämna angående den hfl 1745-49 jag skrev om i mitt förra inlägg, var nämligen att på Skälby även fanns en Jan Erik född 1742(40?) [men ingen Sara Olofsdotter]. Jag känner inte pojkens öde tills dess han dyker upp som gift i Torpa 1767 och året efter i Kungs-Barkarö, där han bor granne med en korpral Bröcker och med en ryttmästare Bröcker. Månne var det den pojken som lämnades till en bonde i Uppland? Månne fadern/farfadern likafullt varkunnat sig över barnet, ja, kanske t.o.m. fattat tycke för det men sedan ångrat sig? Vad myckenhet kan icke gömmas i människors hjärtans djup?
 
Mvh Klas

2000-11-03, 21:41
Svar #11

Göran Holmberg

Hej Klas
I släkten har det talats om någon som kallades för ryskan. Om hon själv var ryska  eller barn till någon rysk dam vet jag ej. Min mammas farmors bror Otto Ottander (född Andersson  1870-1951) från Hofdesta i Tillinge undersökte saken och sade att historien med löjtnanten och den ryska damen (hon skulle tom varit hovdam) var var sann. Tyvärr tycks ingen riktigt tagit det på allvaroch frågat litet mer ingående om saken. Men min mor hörde talas om det flera gånger. Ottos son dog strax förinnan han skulle försöka hitta faderns anteckningar om saken.
Jag vet naturligtvis inte hur sann denna historia kan vara, men jag tycker för min del att den är intressant.  En del av släkten kommer från Gunsta i Bred och en del från Tillinge och Teda och jag vet inte från vilken del av släkten ryskan i så fall skulle vara. Jag är naturligtvis intresserad om något skulle framkomma som tyder på att historien kan åtmindstone delvis vara sann.
Hälsningar från Göran Holmberg

2000-11-09, 20:42
Svar #12

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Hej Göran!
Tack för ditt svar, även om jag inte exakt ser kopplingen. Hette löjtnanten som din ryska ”hade en historia med” möjligen Bröcker? Jag vet själv inte mycket mer än det jag skrivit i mina tidigare inlägg och numera även det som Marie bidragit med - än så länge vill säga.  
Dock, när du nämner Gunsta inser jag att det kan vara just det ortnamnet som står väldigt otydligt skrivet i den av mig ovan nämnda dopnotisen.
Modern till mitt uä-barn var dock av svensk härstamning. Huruvida släkten Bröcker är det, kan jag inte svara på, men kan gott tänka mig baltisk, dvs nästan rysk, eller finsk eller tysk sådan. Återkom gärna om du kan presentera några namn eller datum. Diskussioner här i Anbytarform tenderar alltid att bli intressanta, även om de glider en smula från ämnet.
 
Mvh Klas

2000-11-09, 23:48
Svar #13

Göran Holmberg

Hej Klas!
Om jag kommer på något hör jag av mig.
Göran Holmberg

2001-04-25, 23:43
Svar #14

Utloggad Mikael Hellman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 445
  • Senast inloggad: 2017-12-05, 21:51
    • Visa profil
Hej, jag söker föräldrar och eventuella syskon till en Greta Jansdotter född 1773 i Bred (C). Hon var gift med sockensmeden Erik Boberg född 1777 i Torstuna (C). Jag söker även föräldrar och eventuella syskon till en Anna Stina Wiberg född 1781-08-16 i Bred (C), hon blev gift med Karl Persson Beijersten född 1770-09-09 i Torgesta, Tibble rote, Tillinge (C).
 
Tacksam för alla möjliga uppgifter.
 
Vänligen,
Mikael Hellman

2002-09-08, 19:45
Svar #15

Utloggad Agneta Allernäs

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 149
  • Senast inloggad: 2011-03-29, 01:07
    • Visa profil
Borggren, Johanna Matilda född i Bred 4/3 1845 av Johanna Fredrika Borggren född 1817 i Tillberga socken söker fader till Johanna. Är det någon som känner till någonting om dessa två???

2002-12-11, 20:26
Svar #16

Utloggad Pia Nelin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 321
  • Senast inloggad: 2022-05-05, 05:26
    • Visa profil
Johan/Jan Israelsson f.2.2 1771, Bred
 
Hej!
 
Jag undrar om någon har stött på en Johan eller Jan Israelsson f 2.2 1771 i Bred? Alla upplysningar tas tacksamt emot.
 
 
Hoppas på tur gör
 
Pia Nelin

2003-01-23, 15:22
Svar #17

Ulrika Ählström

Hej!
 
Jag söker information om Johanna Karolina Ählström / Johansson, f 29/9 1866 i Bred. Hon gifte sig med August Ählström Johansson f 2/12 1847 från Lugnås. Jag vet inte vilket av efternamnen ovan som är respektive persons efternamn - infin kommer från Söderskivan över Stockholm och där står det som ovan. Jag härstammar själv från Ählsrtöms från vimmerbytrakten och är nyfiken på om dessa ovan på något vis är kopplade dit. Söker alltså ovans anfäder och är tacksam för all information!
 
Hälsningar Ulrika

2003-02-09, 00:52
Svar #18

Ylva Wahlgren

Hejsan! Söker efter Hemansägare Gustav Persson f.1831, Bred, Uppsala och hans maka Lovisa Andersdotter f. 1838 i Bred, Uppsala, dessa två fick 4 barn.
Tack på förhand.
MVH Ylva Wahlgren

2003-07-03, 22:16
Svar #19

Mikael Andersson

Karl Axel.... född 1879 i Bred, mamman hette Maria Christina Schlegel, född 1853
.
Mer än det vet jag inte tyvärr.
Det är mest pappan jag söker här, Okänd Men Änka Skälby Bred Uppsala län. Är allt jag fått fram om maken.
 
mvh
Micke

2003-10-19, 21:18
Svar #20

Ingeger Theng

Svar till Pia Nelin 11 december 2002:
Bland ärvda släktforskningshandlingar hittade jag följande som kanske kan vara till hjälp fastän det var länge sedan du ställde din fråga:
 
Jan Johan Eric Israelsson f 29/1, döpt 2/2, 1771 Backa Rud.  
Hans föräldrar Israel Jansson Backa f 1735 Boda Bred och Anna Ersdotter f 1774 Björksta.  
 
Tyvärr står det inte varifrån uppgifterna kommer.  
 
Hälsningar
Ingegerd

2004-04-28, 22:35
Svar #21

Anita Müller

Hej, bor i norra Tyskland och söker rötter i Uppland. Anna Stina Jansdotter f. 1806 i Bred C län, son Johan August Lindberg f. 1837 i Bred C län. Arrendator i Edsberga, Bred C län. Fader? Dotter Hilda Augusta Kristina Lindberg f. 1863-03-29 i Bred C län. Död ca 1945. Vore tacksam för fler uppgifter över dessa personer.

2004-09-05, 23:27
Svar #22

Barbro Löfgren

Hej  
Är det någon som känner till något om min farmors släkt?
Min farmor hette Maria Vilhelmina Hedlund och var född i Bred 1888-04-28.
Vad hette hennes föräldrar och syskon? När och var är ev. syskon födda?
Tacksam för all hjälp jag kan få.
MVH Barbro Löfgren

2004-09-11, 12:28
Svar #23

Utloggad Kristina Estrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 222
  • Senast inloggad: 2008-02-19, 22:54
    • Visa profil
    • estrin.se
Barbro, har sökt henne på skivan Sveriges Befolkning 1890. Där står hon inte att finna. Inte heller på Dödskivan.
Är Hedlund hennes flicknamn el efternamn som gift? När dog/var hon? Är alla de uppgivna uppgifterna säkra eller kan det vara någon/några som är fel?
MVH Kristina

2004-09-11, 12:29
Svar #24

Utloggad Kristina Estrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 222
  • Senast inloggad: 2008-02-19, 22:54
    • Visa profil
    • estrin.se
rättelse: ska förstås stå När/var dog hon?

2004-09-26, 22:01
Svar #25

Barbro Löfgren

Hej Kristina!
Min farmor hette Hedlund som ogift och Eriksson som gift. Hon gifte sig 1908-12-26. Hon dog 1958-08-11 i Rimbo i Uppland. Hon är uppväxt i Bodelunda utanför Västerås, men bodde innan i Björksta,Västmanland

2004-09-27, 22:44
Svar #26

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21972
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 10:26
    • Visa profil
Barbro,
hittade denna familj i Björksta år 1900 (folkräkningen, Arkion):
 
Hemförsamling: Björksta, Västmanlands län
Hemort: Kolmsta
Arbetare Carl Gustaf Hedlund f. 1829 i Bred (C)
Hustru Anna Maria Tibblin f. 1856 i Romfartuna (U)
Dotter Maria Wilhelmina f. 1888 i Björksta (U)
 
Även i 1890 års folkräkning finns familjen i Kolmsta, men Maria står där med förstanamn Olivia (inte konstigt alltså att Kristina inte kunde hitta henne):
 
Hemförsamling: Björksta
Hemort: Kolmsta
Jordägare Karl Gustaf Hedlund f. 1829 i Bred
Hustru Anna Maria Tibblin f. 1856 i Romfartuna
Son Karl Johan f. 1881 i Björksta
Dotter Olivia Wilhelmina f. 1888 i Björksta
 
Kan inte finna sonen Karl Johan år 1900.
 
Observera att uppgifterna måste kontrolleras med födelseböckerna - det är inte helt ovanligt att fel födelseförsamling (eller födelseår eller namn!) anges i de så kallade folkräkningarna.
 
Enligt Sveriges dödbok avled i Rimbo år 1958 endast en kvinna med födelseår 1888, och hon var född 1888-04-29:
 
18880429-102
(Inga namn- eller adressuppgifter)
Död ?/8 1958.
Kyrkobokförd i Rimbo, Sjuhundra kn, Stockholms län.
(Ingen uppgift om födelseort)
Änka.
--------------
Hälsar vänligen
Maud

2004-09-30, 09:12
Svar #27

Barbro Löfgren

Hej Maud!
Tack för hjälpen . Jag har själv suttit och letat på skivan sveriges befolkning 1890 och inte hittat något som verkat logiskt. Men det här verkar vara rätt.
 
MVH Barbro Löfgren

2005-02-15, 18:20
Svar #28

Ann Eriksson

jag undrar om någon vet något om Anders Stolt soldat nr127 född 1811 i Härnevi. Gift 1836 med Ulrika Jansdotter f. 1813 i Bred. Har uppgifter om honom mellan åren 1836-1860.  
                                      Mvh. Ann

2005-02-16, 17:17
Svar #29

Utloggad Solveig Mårtensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1983
  • Senast inloggad: 2015-06-05, 17:54
    • Visa profil
Hej!
Enligt Centrala Soldatregistret avlider Anders Stolt 1881-05-27. Född 1811 23/9.
Hans första hustru heter Ulrika Andersdotter f. 1813 26/10 och hans andra hustru Johanna Stenvall f. 1822 13/1.
mvh Solveig Mårtensson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna