ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wiggberg, Adolf Hugo, f . 1867  (läst 649 gånger)

2001-11-18, 09:23
läst 649 gånger

Alf Edling

Adolf Hugo Wiggberg född 16/10 1867 i Salem Sn (AB), Han utvandrade från Södertälje till Danmark 1902. Har någon kommit i kontakt med denne man, eller vet hur man kan söka i Danmark, tack på förhand. MVH Alf Edling.

2001-11-18, 10:14
Svar #1

Karin Holm Björkholm (Karin)

OM Adolf Hugo Wiggberg vet jag inget men hade han släktingar (syskon?)som hette Carl Robert Wiggberg och Maria Wiggberg hittar du dem på ellisisland-sidan

2001-11-18, 14:11
Svar #2

Alf Edling

Tack Karin Holm för ditt intresse att hjälpa mej men tyvärr är detta inte samma släkt, min Wiggbergssläkt härstammar från Soldaten Adolf Jansson Wiggberg född i Boglösa

2001-11-18, 15:04
Svar #3

Karin Holm Björkholm (Karin)

Eftersom Maria Wiggberg också kom från Södertälje tänkte jag --- kanske,kanske.
Karin Björkholm

2001-11-18, 18:30
Svar #4

Alf Edling

Tack igen Karin Jag ber så mycket om ursäkt, jag såg nämligen bara Carl Robert och han är inte släkt, men den Maria som du nämner är av den rätta släkten, hon har felskrivits i Ellis Island sidan och hon heter i pasagerarlistan Mina Wiggberg, fast egentligen heter hon Sofia Vilhelmina Wiggberg och är mycket riktigt född i Södertälje och är syster till Adolf Hugo, tack.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna