ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bruden från Bohuslän (Magdalena ....)  (läst 554 gånger)

2003-08-01, 02:57
läst 554 gånger

Leif Josefsson

I kyrkböckerna i Gärdhem, Älvsborgs län, står om ett bröllop 1753-02-02: Bruden från Bohuslän. Hon heter Magdalena Jonsdotter eller möjligen H:dotter. Men, Bohuslän är stort! Är det någon som känner igen denna brud? Den bruden kan vara släkt till mig.

2003-08-01, 16:38
Svar #1

Mikael karlsson

leif du har inget födelsedatum på Magdalena ?

2003-08-04, 18:36
Svar #2

Leif Josefsson

Nej. Det framgår tyvärr inte av kyrkböckerna.  
Men brudgummen hette Oluf Gunnarsson.
 
Ursäkta att jag inte kunnat svara tidigare eftersom jag varit bortrest utan internetförbindelse.

2003-08-04, 19:54
Svar #3

Mikael karlsson

Hej leif, nja men jag antar du forskat fram denna  
person till hennes död och anges ingen ålder i dödboken så man kan få ett ca datum ?

2003-08-05, 00:15
Svar #4

Leif Josefsson

Hej Mikael!
 
Nej jag har inte funnit dem bland vare sig födda eller döda. Jag har än så länge bara sökt via släktdatas filer när det gäller dessa personer. Jag får väl försöka via HFL på mikrofilmerna på biblioteket så kanske jag får säkrare uppgifter.
 
När min Farfars mormors farföräldrar, Anders Carlsson och Kjerstin Olofsdotter (Olsdotter), gifte sig 1785-10-22 fanns hennes föräldrars namn
Olof Gunnarsson och Magdalena Jonsdotter angivna.
 
Sen sökte jag på Olof och Magdalena och det enda par i Gärdhem som verkar stämma är det jag tidigare angav. Fast då heter han Oluf i st. f. Olof och hon H:Dr i st. f. Jonsdotter med anmärkningen Bruden från Bohuslän.
 
Alla uppgifter enl. Släktdatafilen GARDH-V2.XLS.  
 
Men som jag skrev i första inlägget: Den bruden KAN VARA släkt till mig! Jag är inte 100% säker på att det är rätt personer.
 
Tack för försöken att hjälpa till. Leif J.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna