ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Britta Andersdotter Ale Härad 1786 13/3  (läst 214 gånger)

2000-11-17, 18:16
läst 214 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Britta Andersdotter var gift med Olof Mattsson på Olsnäs, född 1776 11/1. Britta Andersdotter dog på Olsnäs gård 1858 9/3. Olof Mattsson var av Måneskiöld. Jag är tacksam för info om Brittas härkomst och föräldrar. Ale Härad låter som Bohuslän men jag är osäker.
Mvh Ingemar

2000-11-17, 19:40
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 22:22
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Ale härad ligger i Göta Älvdalen, men på västgötasidan.
 
Måneskölds Olsnäs ligger i Stenkyrka socken på Tjörn.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2001-02-26, 14:42
Svar #2

Stefan Måneskiöld

Hej!
 
 Förstår inte mycke av detta, Har hört en massa om Måneskiöld, vore kul att veta lite mer. Specielt när mitt efternamn är just Månekiöld.
Det går bra att maila mig på stefanmaneskiold@hotmail.com
 
mvh  
 
Stefan Måneskiöld

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna