ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stina Andersdotter f. 1800/Johanna Gustava ? f. 1823  (läst 437 gånger)

1999-12-10, 17:11
läst 437 gånger

Anna Johnson

Hej!
 
Jag söker Stina Andersdotter, enl. hfl född 1800 i Nikolai (Nyköpings västra?). Hon är statarpiga och flyttar minst en gång om året, så jag har inte lyckats spåra henne bakåt, och det finns en himla många möjliga Stinor/Christinor bara i Nyköpings västra/St Nicolai och ännu fler i andra möjliga Nicolai-församlingar.
 
Detta vet jag om henne: hon förekommer i Tunaberg och Berghammar sn och har en dotter vid namn Johanna Gustava f. 1823 någonstans. Någon gång ca 1827-28 gifter hon sig med Anders Persson Stenius som är soldat i Tystberga sn.
 
Har någon sett Stina och Johanna Gustava någonstans eller vet var Johanna Gustava är född (så att jag kan få upp spåret igen)?
 
Hälsningar
Anna Johnson

1999-12-10, 21:16
Svar #1

Bernt Bergkvist

Hejsan Anna!
 
Johanna Gustava är född 1823-06-23 i Skrattorp, Lunda (D). Ingen fader anges.
 
Med vänliga hälsningar
 
Bernt Bergkvist

1999-12-13, 10:47
Svar #2

Anna Johnson

Tack!
 
Då har jag någonstans att utgå ifrån!
 
/Anna Johnson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna