ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Soldaten Per Thuring  (läst 572 gånger)

2003-02-23, 09:58
läst 572 gånger

Cathrine Theorin

Hej
Har någon information om soldaten Per Thuring. Han borde vara född i början av 1700-talet.
Hälsningar
Cathrine

2003-02-26, 19:47
Svar #1

Utloggad Inger Forsmo

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2019-02-16, 20:09
    • Visa profil
Hej!
Har du lite mer uppgifter om denna person som
- var han dyker upp
- varifrån han kommer
- ev födelseort
- fler familjemedlemmar
Jag har en Carl Fredrik Torin som sedemera får sig namnet Wad som soldat, men hans far heter Thuring. Denna pojke finns som 8-åring i sörmland men utan föräldrar! När han föds i Sundbyberg finns han i födelseboken men familjen återfinnd inte i hfl för samma tid! Hur som helst tror jag inte att din och min Thuring har med varandra att göra.  
Däremot lär du säkert hitta intressant information om du söker under sök på ord och skriver in Thuring. Det finns nämligen en Per Thuring omnämnd under flera rubriker bla soldatnamn, Sörmland-spelvik m.m och alla verkar vara samma person gift med en Karin Larsdotter. Det kanske är din Thuring?
 
Lycka till!
Inger

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna