ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fritiof Eriksson 18901111 Österhaninge död 1953 0404 Eskilstuna  (läst 530 gånger)

2005-10-02, 23:33
läst 530 gånger

Katarina Magnusson

Jag söker någon som känner till något om denne man , som jag tror är en av våra släktingar., från Karl Magnus Magnussons gren från Österhaninge. Jag vet att det fanns släktingar i Eskilstuna till min farmor en gång på 60talet. Finns där någon kvar ,vore det intressant att få kontakt. Vänliga hälsningar Katarina Magnusson

2005-10-03, 19:48
Svar #1

Utloggad Berit Tjernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2255
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 13:36
    • Visa profil
Katarina,
Hittade 1 Fritiof född detta år:
 
Folkräkning 1890 (Stockholms län)  
 
Om personen  
Namn:  Fritiof  
Hemförsamling:  Österhaninge  
Hemort:  Eriksberg  
Kontrakt:  Södertörns  
Län:  Stockholms  
Födelseår:  1890  
Födelseförsamling:  Ö. Han.  
Civilstånd:  Ogift (O)  
Kön:  Man  
Familjest:  s.  
Famstkod:  Barn (B)  
Hushåll nr:  121  
Familj nr:  1  
SVARvolym:  000112    
Kort nr:  1    
Sida:  13    
Rad:  25    
 
 Om hushållet
 
Personer i hushållet:  
Fam. nr 1
 
Nils Erik Eriksson, f. 1851 Ö. Haninge, Torpare  
Anna Kristin. Magnusson, f. 1860 W.Han.  
Fritiof, f. 1890  
 
Mvh / Berit

2005-10-03, 21:28
Svar #2

Katarina Magnusson

Tack, det var snällt att du gav mig den upplysningen. Det är mannen jag söker, har fått veta att han 1920 var gift, men sen, Fick han några barn , finns det några ättlingar till honom, det är den stora frågan, Hur gör man för att få veta det. Kanske det sitter någon någonstans med de svaren. Vore väldigt tacksam om jag fick veta det ? Bara för att det skulle vara roligt att få kontakt. Det finns inga andra orsaker. Vänligen Katarina Magnusson.

2005-10-04, 20:54
Svar #3

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Standardmetoden, när Du har namn, dödsort och dödsdatum, är att beställa kopia av bouppteckningen från Landsarkivet, i detta fall Uppsala.
 
Per Thorsell.

2005-10-12, 16:19
Svar #4

Katarina Magnusson

Jag har nu fått uppgifter om ättlingar till Fritiof Eriksson,1890 -1953 fr. Eskilstuna. Han hade två söner, Kan man få veta om de är i livet, hur ? Finns det någon som kan tala om det, skulle vara väldigt trevligt. Jag försöker få reda på om det finns några kvar av min gamla släkt, Magnusson fr. Södertörn. Vänligen Katarina

2005-10-12, 22:26
Svar #5

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1293
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 10:34
    • Visa profil
Hej Katarina,
du kan beställa en bouppteckning från Landsarkivet då du har både födelse- och dödsdatum. I bouppteckningen brukar det stå om de hade barn eller inte och vad barnens namn var, och har man tur står där även födelsedata på barnen.  
 
Adressen till Landsarkivet i Uppsala:
http://www.ra.se/ula/
 
Med vänliga hälsningar
Anna

2005-10-12, 23:38
Svar #6

Katarina Magnusson

Tack för svaret ,men det har jag gjort,där stod att det fanns två söner, det är nu dem jag söker. De bör vara födda nån gång efter 1920 , . Jag vill inte skriva ut deras namn nu eftersom jag inte vet om de är i livet. Men kanske någon kan hitta uppgifter på det åt mig Vänligen Katarina.

2005-10-13, 22:06
Svar #7

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Om jag rätt förstår ovanstående resonemang, så har Du namn på två bröder Eriksson, födda i Eskilstuna. Om förnamnen är någorlunda ovanliga, finns det en möjlighet att hitta dem på befintliga CD-skivor och få fram ett födelsedatum. Med detta i handen kan Du sedan gå till Skattemyndigheten och få fram adresser. om Du har tur.
 
Jag har skivorna. Om Du e-postar mig, kan jag titta där.
 
E-postadressen lägger jag inte ut i maskinläsbar form p. g. a. dåliga erfarenheter, men Du klarar säkert krypteringen.
per.thorsell(snabela)bredband.net
 
Per Thorsell.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna