ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erika Gustavia Andersson född 1872-05-31 fick 12 barn  (läst 832 gånger)

2001-11-23, 18:07
läst 832 gånger

Björn Larsson

Kan någon hjälpa mig hitta information om min mormor Erika Gustavia Andersson född 1872-05-31.
Gift med Viktor Magnusson född 1868-03-05. De fick 12 barn och bodde i Sundby socken.
 
Mvh Björn

2001-11-23, 18:35
Svar #1

Lars Magnusson

Vad är det för information som du vill ha. Du har  en del släkt kvar i livet som vet en del. jag har fått uppgifter i från dessa mycket trevliga personer. Trots att jag inte har några bindningar tror jag.
 
MVH L.M.

2001-11-23, 19:15
Svar #2

Björn Larsson

Hej Lars!
Den släkt som finns kvar i livet kan tyvärr inte hjälpa mig. Vi vet t.ex. fortfarande inte om Du och jag är släkt. Jag är tacksam för all information, det vore inte illa om någon kan tala om vilka min mormors föräldrar var.
 
Mvh Björn

2001-11-23, 19:39
Svar #3

Lars Magnusson

Hej Björn !
 
De uppgifter som jag sett i födelseboken för Sundby socken om din mormor Erika Gustava Andersson född 1868-03-05 i Skrivarstugan var hennes föräldrar Anders Gustav Larsson samt modern Anna Kristina Jonsdotter
 
MVH. LM

2001-11-24, 09:04
Svar #4

Utloggad Benny Backman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2010-03-09, 06:38
    • Visa profil
Hej Björn! Du och jag är släkt - och jag vet en del. Min mor Marianne, morbror Göte och moster Vivian och du är kusiner.  
Om du läser mitt svar på din efterlysning under barnhusbarn kan du få lite mer upplysningar om Viktor Hugo.
Angående Erika Gustavas föräldrar så var  
torparen Anders Gustaf Larsson född 4/6 1834 i Kjula och dog 6/9 1883 i Sundby. Modern Anna Christina-Stina Jonsdotter var född 7/3 1835 i Ärla. Jag har även uppgifter om deras föräldrar och farföräldrar, men det blir för långt att dra här.
Mejla mig så ska du få ta del av de upplysningar jag har.
MVH
Bb

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna