ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carolina Blomberg född i Strängnäs  (läst 395 gånger)

2001-05-30, 23:39
läst 395 gånger

Håkan Asplund

Söker uppgifter om Carolina Blomberg sägs vara född i Strängnäs. Hon är moder till bl a Anna Charlotta Larsdotter Melin född 1852 i Toresund (Södm). Carolina gifter sig med Lars Melin. Anna Charlotta gifter sig med Ulrik Asplund född 1840 i Strå (Östg). Är det någon som kan ge mig upplysningar om och kring Carolina vore jag väldigt tacksam. Håkan Asplund

2002-04-26, 19:30
Svar #1

Christina Edler (Christina)

Hej Håkan Asplund
Carolina Blomberg är dotter till Jan Blomberg och Stina Olsdotter i Strengnäs. Carolina föddes den 20 april 1826 i Strengnäs. Hon döptes av Pastor Hedin i Larslund/Löflund? Faddrar var Anders Carlsson och hustru Maja Jansdotter i Skedinge egor, Jan Jansson, dotter Anna Greta Jansdotter i Rosendahl. Hon gifte sig med Lars Melin corpral.
Då hade hon med sig Anna Charlotta Larsdotter Melin. Jag har inte fått fram vem som är fadern till Anna Charlotta. Kanske någon vet?!
Jag kan E-posta mer information. Christina Edler

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna