ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björklund Carl  (läst 307 gånger)

2000-02-03, 06:09
läst 307 gånger

Stig-Göran Nyman

Jag efterlyser uppgifter om Carl Björklund som är född 06-03-1777 i Södermanlands län. Kommer till Åland Saltvik Germundö som trädgårdsmästare omkring 1800 gifter sig med Ehrnlund Ulrika 25-03-1803 i Finströms försammling. Nu undrar jag om det fins någon som har påträffat Carl Björklund födelseort och föräldrar. Dessa uppgifter är från en stamtavla på 1930 talet.

2000-04-18, 19:50
Svar #1

Stig-Göran Nyman

Jag har konstatera att Carl Björklund hette Carlsson före han antog namnet Björklund 1803 vi giftemåler i Finströms församling på Åland.Nu undrar jag om det fins någon som har påträffat Carl Carlsson Björklund födelseort och föräldrar.

2002-12-01, 18:34
Svar #2

Bernt Bergkvist (Swetrot)

Hej Stig-Göran!
 
Vet inte om du fått tag på din Karl Karlsson Björklund än, men i Forssa (D) föds det vid Östtorp 1777-03-06 en Karl av Karl Eriksson och dennes hustru Kerstin Svensdotter. Huruvida han senare blev trädgårdsmästar på Åland vet jag intet om, men det kan inte finnas så många Karl Karlsson från Sörmland att kolla upp, detta var den enda jag hittade i Nyköping Oxelösunds släktforskarförenings register.
 
Bernt Bergkvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna