ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Helene Bryngelsson/Brynhildsen/Johanneson, født 1851 i Hede i Bohuslen  (läst 747 gånger)

2005-07-22, 19:23
läst 747 gånger

Kristin S. Aasen


Anna Helene (Bryngelsson) var min tippoldemor og født 1851 i Hede, Bohuslen.

Hun brukte to forskjellige etternavn ifølge kildene jeg har. Hennes far var Johannes Bryngelsson/Brynhildsen.

Min kilde har jeg fra da hun giftet/viet seg med Karl August Magnussen, født ca. 1830 i Kville, Bohuslen året ca. 1879 i Slagen krk. i Sem i Vestfold fylke i Norge.

Jeg viser til innlegget "Karl August Magnussen, født ca. 1830 i Kville i Bohuslen."

Jeg søker etterkommere og slektninger (søsken, foreldre osv.) av ovennevnte personer og opplysninger om etterkommere/slektninger av ovennevnte personer.

Imøteser svar.

Mvh. Kristin S. Aasen

2018-01-03, 14:48
Svar #1

Utloggad Turid Jensen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2018-01-04, 21:19
    • Visa profil
Hennes fars navn,Johannes Bryngelsson,samsvarer med navnet på min tipp-tippoldefar, - som var født 1810 i Kville, Bohuslän.Han utvandret til Norge i 1846 - til Froland,Aust-Agder,som "pensjonert soldat".Han var da gift med svenske Inger Helena Eliasdotter. Hadde en datter,min tippoldemor,med henne,f.1849.

Men hadde i tillegg flere barn (iallefall 7 barn) utenfor ekteskap i Norge,mens/etter han var gift.. .Han døde etter 1900 for da står han i folketellingen i Strømmen,Arendal.

Kan dette ha vært samme person?Han må i så fall ha vært en tid tilbake i Sverige i 1851,da din tippoldemor ble født.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna