ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bomans hotell i Trosa  (läst 712 gånger)

2003-06-17, 08:30
läst 712 gånger

Utloggad Anette Bohman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2014-11-26, 11:37
    • Visa profil
Hej!  
 
Undrar om någon vet mer om denne Boman i Trosa? Skulle vara roligt att få lite mer uppgifter. Då Bomans i Trosa även har hand om vandrarhemmet i Trosa. Troligen ingen släkt till oss, men kan vara bra att ha i åtanke ändå.
 
Tackar på förhand.
Mvh  
Anette Bohman

2003-06-17, 16:38
Svar #1

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Citat från Bomans hemsida www.bomans.se
 
Välkommen till familjen Boman i Trosa Hamn  
 
Det började med Stina Boman. Hon och hennes sju vackra flickor ( barnbarnet Birgitta tyckte i alla fall att de var vackra) serverade rejäl husmanskost på Stinas krog Bomans Matsalar i Nyköping på 30, 40 och 50-talen. Mitt i småstads-idyllen Trosa, bland båtar, master i hamnen och intill ån ligger dagens Bomans. Hotellet är en hyllning till Stina Boman.
 
Jag har bott på hotellet några gånger och det kan varmt rekommenderas.

2003-06-18, 09:54
Svar #2

Utloggad Anette Bohman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2014-11-26, 11:37
    • Visa profil
Nog är Trosa en väldigt trevlig och mysig liten hamn. Bodde nämligen på campingen där i våras och fann då att i Trosa hamn ägdes det mesta av Boman, så därför tyckte jag det kunde vara trevligt att få veta lite mer om dessa Boman.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna