ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjärtums födelse- och utflyttningslängd 1848  (läst 429 gånger)

2003-10-28, 13:58
läst 429 gånger

Utloggad Lotta Karlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 607
  • Senast inloggad: 2022-04-15, 20:36
    • Visa profil
Hej! jag har så motsträviga uppgifter på en person. Jag har fått hjälp på olika sätt att säkerställa dennas födelseuppgifter. Men i födelseboken finns de inte. Jag behöver hjälp!
 
Augusta Leontina Öhlin föddes enligt hennes mor 8.2 1848 i Skepplanda, men finns ej där (ej heller nämns någon fader). Enligt landsarkivet i Göteborg står det att hon inflyttade 1848 till Skepplanda från Hjärtum. Men i Hjärtum finns hon inte heller. Hennes mor borde ju finnas nämnd någonstans i Hjärtum, hon lämnade genast bort dottern till fosterfamilj. Moderns namn: Karolina Severina Carlgren.
Finns det någon erfaren forskare som kan ge mig ett råd hur jag skall gå tillväga?
 
Med vänlig hälsning
Lotta Karlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna