ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gunhild Gustava Svensson f.1888-12-08  (läst 298 gånger)

2003-02-04, 15:15
läst 298 gånger

Cathrine Theorin

Hej
Finns det någon som har Sveriges dödbok 1950-1999 som skulle vilja hjälpa mig ang. min farmors mor. Jag vill veta om hon möjligen finns med där. Hon hette Gunhild Gustava Svensson  
f. 1888-12-08 och var skriven på Frejgatan 21,
år 1908. Jag är mycket tacksam om någon välnig själ vill hjälpa mig.
Hälsningar
Cathrine

2003-02-04, 16:40
Svar #1

Utloggad Elaine Oscarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 124
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 11:11
    • Visa profil
Hejsan Cathrine!
 
Tyvärr finns ingen Gunhild Gustava född 1888-12-08.
Vet du på något ungefär när hon dog och i vilken församling?
Är det födelseförsamlingen du vill få fram?
 
Vad vet du om hennes man:
När och var han dog?
 
Häls. Elaine

2003-02-04, 18:03
Svar #2

Cathrine Theorin

Hej Elaine.
Jag vet i stort sett ingenting om henne eftersom jag knappt träffat min farmor och pappa (båda döda). Jag visste att min farmor var född i Solna så jag ringde den församlingen och fick där veta att min farmors mor hette Gunhild Gustava Svensson och var född 1888-12-08, skriven på Frejgatan 21 i Stockholm, men födde min farmor i Solna, fader okänd. Jag tänkte då att hon kanske stod med i dödboken 1950-1999 om hon levde då. Jag vill veta var hon föddes någonstans. Jag vet inte vilka uppgifter som finns skrivna på denna CD.  
Vänliga hälsningar  
Cathrine

2003-02-05, 16:30
Svar #3

Utloggad Elaine Oscarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 124
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 11:11
    • Visa profil
Hejsan Cathrine!
 
I Sveriges Dödbok står födelsenummer, namn, adress, födelseförsamling, dödsförsamling och när senaste civilstånds förändring skett.
 
Men tyvär finns inga namn och adress uppgifter för åren mellan 1950-1970, det är dessa som ges namn genom projektet namn år de döda.
 
När är din farmor född? 1908?
Du har ingen aning om kyrkoböckerna i Solna finns kvar på församlingen? De håller ju på att hämta böckerna för åren 1895-1990.
Man kan gå in på landsarkiven och kolla vad som är hämtat. Om du har tur och de är kvar kan du ju ringa till församlingen och be dem kolla upp födelseförsamling.
Tyvärr kan Stockholms församlingar sortera personerna efter inflyttelsedatum och utflyttningsdatum.Men värt ett besök!
 
Hälsn. Elaine

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna