ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ättlingar till GertrudWilhelmina Elisabeth Lundgren f1887i Solna  (läst 448 gånger)

2003-02-27, 18:51
läst 448 gånger

Ann-Sofi Gill

• Gäst
Hej!
Jag söker släkt till Gertrud Wilhelmina Lundgren f 1887 17/3 i Solna död 1979 20/6 Stockholm då boende på Lutzengatan 12 a. Hon var gift och blev enka år 1937 men jag vet ej om hon fick några barn eller om hon hade några syskon?Min farfar Gustaf Adolf Netzel f 1877 30/5 i Runtuna och hon var halvsyskon dom hade samma far Adolf Edvard Pettersson född Netzel år 1853 10/12 i Bärbo.Han bytte tydlingen namn när han kom till Stockholm år 1877 i oktober.Om det finns någon släkting till henne så vore det roligt om ni ville höra av er till mig.
MVH Ann-Sofi Gill

2003-02-28, 06:39
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Ann-Sofi,

Kontakta Stockholms stadsarkiv och be att få en kopia på hennes bouppteckning. Har hon barn så finns dom uppgivna på den.

Har hjälpt mig vid ett flertal tillfällen.

mvh
Lena

2003-02-28, 15:40
Svar #2

Ann-Sofi Gill

• Gäst
Hej Lena!
Tusen tack för all hjälp och alla bra tips jag fått av dig.
MVH Ann-Sofi

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna