ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ottilia Svensson/Johansson  (läst 882 gånger)

1999-07-15, 11:17
läst 882 gånger

Utloggad Louise Olsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag söker efter Ottilia som antingen heter Svensson eller Johansson. Hon föddes 24/6 1887 i Forsmarkssocken, Uppland. 1909 flyttar hon till Högsbo, Sandviken, där hon får ett oäkta barn. Barnet dör dock bara sex måndare gammal och Ottilia (allmänt kallad Tilan) flyttar hem till Forsmark ett kort tag innan hon flyttar till Johannes församling i Stockholm. Det är här jag tappar bort henne. Är det någon som vet i vilken socken Johannes församling ligger för jag kan inte hitta henne. Jag vet att hon senare flyttar till USA där hon gifter sig och får två barn. All hjälp motages tacksamt.

2006-08-08, 12:50
Svar #1

Birgit Dahlbacka

Louise Olsson
Du sökte Ottilia kan det vara samma Ottilia jag söker hon var gift i Amerika med Erik John Berg född i Finland paret fick två barn Ethel och Valter som efter föräldrarnas skilsmässa flyttade till morföräldrarna i Sverige
Mvh Birgit Dahlbacka

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna