ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olsson, Wilhelm  (läst 564 gånger)

2006-01-04, 07:01
läst 564 gånger

Monica Jakobsen

Søker etter forfedre til Wilhelm Olsson. Jeg vet at han ble konfirmert i Älvsborgs län. Det jeg vet er at han var stenarbeider da han kom til Norge. Han ble gift i Norge ca 1899. Wilhelms far skal ha vært en mann med navnet Ole Olsson. Etter det jeg vet skal Wilhelm vært i Militæret i Stockholm. Jeg tror han skal ha vært født 1862-06-22 i Stockholm. Datoen har jeg fra gravstenen hans. Er det noen som kan hjelpe??
 
 
Tråden döptes om 12 maj 2010 från 1862-06-22 Wilhelm Olsson.
Camilla Eriksson, moderator

2006-01-09, 02:49
Svar #1

Monica Jakobsen

Har en tilleggs opplysning i følge vielsen hans 18 apr 1899 i Skien, Telemark, Norge så skal han være Konfirmert 1876 og faren hans var Gårdbruker Ole Olsson. 
 
Mvh. Monica

2006-02-13, 04:03
Svar #2

Monica Jakobsen

Har noen flere opplysninger. Han er trolig født 22 juni 1861 ikke 1862. Han var Dragon ved festningen i Stockholm.

2006-02-13, 16:45
Svar #3

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Monica!
 
Jag sökte i källan: www.familysearch.org på förnamnet Wilhelm Olsson, årtal 1861 och Sweden. Fick upp 3 poster därav denna som jag bifogar. Du skriver att han är född i Stockholm och han är den enda jag får upp födelseförsamling på. Födelsedata framgår inte däremot dopdatum. Det är även annat efternamn på fadern. Men det kanske kan vara värt att kolla upp.  
 
Jag har även sökt i källan Emibas, men hittar honom inte där, du vet inte när han kom till Norge?
 
.........................................
WILHELM AMALINO ANTON JULIUS OLSSON  
 
Event(s):  
Birth:  
Christening:  18 MAR 1861   Jakob Och Johannes, Stockholm, Stockholm, Sweden  
 
Parents:  
Father:  OLOF SVENSSON  Family  
Mother:  CONRADINA CHRISTINA LOVISA ALBERTINA VON HANNO      
   
mvh Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna