ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Helena Nygren  (läst 440 gånger)

2007-01-04, 00:38
läst 440 gånger

Utloggad Peter Segrelius

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2010-02-18, 20:04
    • Visa profil
Hej!  
Söker föräldrarna till Maria Helena,född 1810 i  
Stockholm A,gift med Anders Persson Krok f.1812-1844 i Övermorjärv,Norrbotten. Marias dödsdatum  
och när hon flyttade upp till Norrbotten.  
Tack på förhand,hälsningar Peter

2007-06-26, 21:57
Svar #1

Utloggad Veronika Lindfors

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2015-03-15, 09:30
    • Visa profil
Hej,Peter!
Denna Maria Magdalena(Helena ) har gäckat mej i månader och nu blev jag så glad när jag ser att det är någon fler som söker henne!
Jag har en del uppgifter ,bla så utvandrade hon till Norra Tyskland 1875 tillsammans med den oäkta sonen Enok Albert.Efter det har jag förlorat henne.
Jag har hittat henne tidigast i Råneå Ängesträsk HF 1816-1825 sid 127, där hon är med på husförhör 1821-1825.
Jag misstänker att det är modern som står på raden över i det husförhöret,före Maria Magdalenas namn står det des doter.
Modern heter isåfall Sara Larsdr Fröman? F.1782
Vilka uppgifter har du om henne?
Kanske kan vi hjälpas åt att hitta hennes ursprung och vart i Tyskland hon utvandrar?
Mvh Veronika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna