ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundberg, Stina Kajsa f 1777?  (läst 1269 gånger)

2000-03-29, 22:39
läst 1269 gånger

Utloggad Karin Jegelius

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 716
  • Senast inloggad: 2023-04-04, 09:54
    • Visa profil
Söker uppgifter om Stina Kajsa Lundberg som lär vara född 1777 i Stockholm. Tyvärr vet jag inte i vilken församling. Hon finns med i HFL för Almunge dit hon flyttade 1803 ifrån Lunda?? Hon var då gift med en Soldat Anders Ed vid Rasbo Kompani, Upplands Regemente. Är det någon som har stött på henne i någon utflyttningslängd eller dylikt? Jag är tacksam för alla ledtrådar!
Tack på förhand
Karin Jegelius

2000-05-02, 22:50
Svar #1

Lotta Sigurdsson

Jag har en del släkt som heter Lundberg i efternamn och som bodde i Knutby socken vid ungefär samma tid. Jag har dock inte hittat någon som har just det namnet. Men det skulle kunna vara ett tips.Visserligen finns det säkert många Lundberg men Knutby ligger ju nära Almunge och Lunda.
Mvh Lotta

2000-05-03, 06:27
Svar #2

Utloggad Karin Jegelius

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 716
  • Senast inloggad: 2023-04-04, 09:54
    • Visa profil
Hej Lotta! Tack för Ditt inlägg beträffande min efterlysning av Stina Kajsa Lundberg f 1777 eventuellt i Lunda men definitivt i Stockholmstrakten. Det vore intressant att ta del av Dina Lundbergare. Kan det tänkas att Du har något syskon till Stina Kajsa kanske? Då hade jag åtminstone en ledtråd till vilken hfl jag skall fortsätta leta i. Tyvärr har jag inte ens något patronymikon på Stina Kajsa.
Med vänlig hälsning
Karin

2000-05-03, 22:30
Svar #3

Lotta Sigurdsson

För att ge dig någon information att börja med så heter den första Lundbergaren jag har:
1. Eric Lundberg, f 1724 i Edebo socken. Han hade 8 barn som alla är födda i Knutby. Min anmoder är hans dotter:
2. Stina Lisa Lundberg, f 7/4 1752 i Knutby och död 23/5 1783 i Knutby
De bodde på Björkö gård i Knutby.  
Mvh Lotta

2000-05-05, 07:25
Svar #4

Utloggad Karin Jegelius

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 716
  • Senast inloggad: 2023-04-04, 09:54
    • Visa profil
Tack Lotta! Nu har jag lite att gå på, jag ska beställa mikrokort från SVAR för att se om jag kan hitta fler uppgifter. Jag återkommer om jag hittar några gemensamma anor!
Trevlig helg önskar
Karin

2000-05-06, 07:26
Svar #5

Eddie Bjärrenholt

Hej Karin
 
Släkten Lundberg fanns även i Skäfthammars fs
på 1700-talet, dessvärre för dig är inte
Lundberg något ovanligt efternamn under denna tid.
 
Du har kompletterande information till Lotta
Sigurdssons inlägg under
Knutby fs i Uppland om släkten Lundberg.
I Edebo finns det åtminstone 6 barn döpta
till Erik år 1724.
3 av dem dör späda och  
en dör i Edebo på 1770-talet.
Återstår två att följa och  
en ev. Erik (svårläst dopbok).
Återstår två (kan vara

2002-01-26, 18:18
Svar #6

Ell-Marie Wagnborg

Jag söker Maria Christina (Maja Stina) Lundberg född i Stockhokm 1802-09-18, inga uppgifter på föräldrar. Kom till Ramsele (VNL) 1811. Gift i Edsele (VNL) 1836-03-25 med Per Ersson.
Är det någon som känner igen namnet, eller har något förslag på hur jag skall komma vidare.
MVH Ell-Marie

2003-02-10, 20:22
Svar #7

mariagripenberg

Hej!! Jag letar också efter en Kajsa Lundberg!! Min mormor lär heta så,som ju var gift med min morfar Ulf Gripenberg och som fick min mamma Eva och min morbror Jan. Skulle bli väldigt glad om någon visste något om denna Kajsa Lundberg...!
M.V.H Maria

2003-02-10, 21:06
Svar #8

Utloggad Irma Ridbäck

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 547
  • Senast inloggad: 2016-01-03, 12:11
    • Visa profil
    • www.ir-text.se
Ell-Marie, Har du undersökt om din Maria Christina (Maja Stina) Lundberg var ett barnhusbarn? Hon kom som nioåring till Ramsele år 1811, enligt din anteckning. Det man tänker på är barnhusbarn, som placerades ut hos jordbrukare, t.ex. i Ångermanland eller Jämtland. Finns det ingen anteckning i husförhörslängden i Ramsele om hennes bakgrund? Vänd dig till Stockholms Stadsarkiv eller till SVAR i Ramsele.
 
m v h
Irma

2003-02-23, 19:14
Svar #9

Ulla E

Hej. Jag söker uppgifter om min morfars far Handlare Sven Johan Lundberg född 1836-05-25 i St.Nikolai förs, Stockholm. Han var gift med Matilda Margareta og. Lindberg född 1852-10-31 i Gävle.  Har någon upplysning om honom är jag tacksam.
 
 
  MVH  Ulla E

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna