ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lejon, Fredrika Albertina  (läst 734 gånger)

2005-12-04, 12:42
läst 734 gånger

Eva Skog

Har sett i tidigare inlägg att Fredrika Albertina Lejon varit sambo med olika män i Stockholm. Hon var först sambo med min släkting Herman August Skog född den 12/6 1849 i Örebro. Han blev mördad på öppen gata den 17 september 1877. Då hade hon nedanstående barn redan:
Magnus Valdemar, f. 14 nov 1876 och Signe (kallas ibland Sonja) Katarina, f. 17 jan 1887. Någon som vet om dessa barn överlevde sin barndom och blev vuxna?

2005-12-04, 13:33
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21988
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 22:13
    • Visa profil
Magnus Waldemar Lejon dog 24/11 1880 i Katarina fs. Dödsorsak scharlakansfeber och difteri.
Signe Katarina Lejon fick flera uä barn innan hon gifte sig Berglund cirka 1914. Flera barn födda i äktenskapet. Kan skicka dig uppgifter om alla barnen med e-post.
Hälsar vänligen
Maud

2006-11-16, 20:21
Svar #2

Anne Karlberg

Hej! Jag såg ett inlägg om Fredrika Albertina Lejon, hon var min farmors fars mor. Min farmors far hette Frans Anton Lejon (men tog sig namnet Janzon)föd 20/4 1870. Han var född uä. men kanske finns något samband mellan Herman August Skog och Frans Anton. Om någon har några upplysningar vore jag jätteglad.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna