Forum > Var ligger platsen

Äldre inlägg (arkiv) till 2006-04-25

<< < (3/6) > >>

Gudrun Björk:
Hej alla duktiga släktforskare!
 
Jag har fått en förfrågan från en dam i USA som heter Audrey Simonson i Pocahontas Iowa. Hon vill veta om sin släkting Lars Roeding som skulle vara född o uppväxt i Gratham, Onsala, Holland och allt detta i Sverige! Kan ngn ge mig ett tips på vad gratham kan vara för ort?

Gudrun Björk:
Hej alla duktiga släktforskare!
 
Jag har fått en förfrågan från en dam i USA som heter Audrey Simonson i Pocahontas Iowa. Hon vill veta om sin släkting Lars Roeding som skulle vara född o uppväxt i Gratham, Onsala, Holland och allt detta i Sverige! Kan ngn ge mig ett tips på vad gratham kan vara för ort?

Anders Ryberg:
Det verkar onekligen ligga i Onsala i Halland. Kan inte den socknens geografi, men fråga i den diskussionen.

Britt Börjesson:
Hej Gudrun,
om Lars Röding var 39 år och änkling, och var kofferdi timmerman, och bodde under Ledet nr 2 i Onsala år 1836 och då gifte sig med Anna Johanna Svensson, så skulle han ju t ex kunna vara uppväxt på gården Gatan i samma socken.
Fast det vet jag inget om.
Gatan är en rätt känd gård, bebodd av t ex den kände kaparen Lars Gatenhielm.
Hälsningar,
Britt

Eva Dahlberg:
Gudrun har även en fråga här där jag i morse gav ett svar från EMIBAS. Fanns ingen emigrerad Lars Röding, däremot en familj Röding från Onsala.
 
Hälsningar,
Eva

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion