ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kohlström, Per Samuel född 9/8 1799 Bro(U) - en trettonåring flyttar till storstan 1813.  (läst 384 gånger)

2000-11-14, 08:40
läst 384 gånger

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Per Samuel Kohlström, född 9/8 1799 Bro(U), står flyttad till Stockholm i slutet av april/början på maj år 1813. Jag fann honom aldrig i någon inflyttningslängd. Stora städer är alltid knepiga att forska i. Där finns så många församlingar och folk flyttade ofta hej vilt.
Är det någon som känner till denne knappt fjortonårige pojkes öden i huvudstaden, vore jag tacksam för besked, då jag bland annat håller på att lägga upp en stamtavla över hans far, den förste i vår släkt med vårt släktnamn. Jag tar gärna även emot besked om andra släkter Kohlström, eftersom jag på lite sikt tänker försöka sammanställa dem alla (låter kanske lite ambitiöst!).

2003-01-03, 14:20
Svar #1

Sara Kohlström

Hej Klas!
 
Mitt namn är Sara och vi har som du ser samma efternamn, jag har nyligen påbörjat släktforskningen, men lite samarbete skadar ju aldrig eller? Tyvärr har jag ingen info om just Per Samuel Kohlström men hade hoppats på att vi kanske kunde mejla till varandra lite annan info.
Hoppas du samtycker, om inte, mejla gärna ändå så jag vet.
 
Mvh Sara

2003-01-03, 20:16
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Notera också den mer generella rubrik om Kohlström som finns under Anbytarforum: Släkter: Smedsläkter: Ko(h)lström. Jag har låtit den 'hamna' under Smedsläkter eftersom de flesta förekomster av namnet går tillbaka på just smeder.. (Många verkar vara just ifrån Västmanland)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna