ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kan prästerna vara släkt?  (läst 624 gånger)

2006-06-06, 20:15
läst 624 gånger

Stig Larsson

Jag söker om möjligt hjälp med följande:
 
Jag har funnit en av mina anors födelse i fb i Arboga kn i Medåkers förs C2  Margareta Christina Sparrman född den 14/9 1734 med sina föräldrar Olof Sparrman och Anna Margareta Ternström.  
 
Kan det kan finnas ett samband mellan ovanstående föräldrar och Olaus Sparrman född i Stockholms Storkyrkoförsamling den 8/5 1709 med dess föräldrar Johan Sparrman och Christina Schilling. Olaus Sparrman finns också i Läby och på andra platser i Uppland. Kan det här också finnas ett samband i släktled eller är det olika släkter?
 
Ovanstående Margareta Christina Sparrman var gift med Peter Wallqvist född den 30/10 1725 i Läby enligt fb C1 med föräldrar Benedictus Wallqvist och Magdalena Enk?
 
Det finns också en Christina Schilling som gifter sig med Erik Bråman i Harbo C1 den 2/2 1718. Kan det vara samma Christina som var gift med Johan Sparrman här ovan?
 
Finns det någon som känner till något om ovanstående personer och dess anor som är villig att hjälpa?
 
MVH/Stig

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna