ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hedvig Carolina Norling, f 1818 i Stockholm  (läst 501 gånger)

2006-04-10, 10:42
läst 501 gånger

Max Lerby

Söker födelseförsamling och föräldrar till Hedvig Carolina Norling f. 1818-10-04 i Stockholm.
Mycket tacksam för en ledtråd att finna dem. Har förgäves sökt i befintliga födelseböcker (Genline).
Mvh Max

2006-06-15, 15:36
Svar #1

Max Lerby

Efter ytterligare ett varv i födelseböckerna har jag lyckats hitta en möjlig Hedvig Carolina Norling född 1818 i Maria församling. Föräldrar Trädgårds Mästaren Carl Petter Norling och dess hustru Margareta Christina Bergstedts (39) dotter Hedvig Carolina född d 3:e (augusti). Genline GID 2700.20.91800.
 
Min fråga är nu hur hittar jag dem hfl. utan att behöva gå igenom ca 1500 sidor? Finns tex adressregister över Stockholm för 1818? Eller har någon tillgång till en mantalslängd?
Tacksam för minsta hjälp.
Mvh Max

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna