ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gösta Rossell, Olle Langström, Olle Flink, Sven Gösta Tapper, födda omkr 1907, Stockholm.  (läst 504 gånger)

2006-03-24, 08:26
läst 504 gånger

Gunnar Larsson

Dessa personer gjorde sin beredskapstjänstgöring i Niemisel vintern 1939-40. Min far,Sixten Larsson, Möklinta Västmanland har omnämnt ovanstående personer i sina dagböcker. De finns även med på foton.
Efter krigsslutet i Finland den 13 mars 1940 kommenderades deras lastbilskompani till södra Finland för att hjälpa till med evakueringen av bl a Karelen.
Jag har skrivit en bok om den tiden och om dessa personer, finska vinterkriget baserad på bl a min fars dagböcker.  
Nu söker jag ättlingar till ovanstående uppräknade personer.

2006-03-25, 00:37
Svar #1

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Gunnar!
 
I Sveriges Dödbok finns  
Sven Gösta Tapper, f 1906-11-11 i Salem, död 1976-10-23 i Katarina, Stockholm. Hans hustru Nanna dog 1998-05-26 i Torpet Backen, Ljusterö.
Det finns kanske någon där som vet om det finns några ättlingar till dessa.
De övriga som du angett hittar jag inga uppgifter om.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna