ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustaf och Hilma Karlsson födda på 1860-talet? Sonen Axel. Var?  (läst 432 gånger)

2007-01-04, 11:38
läst 432 gånger

Utloggad Claës Linder

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 681
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 15:48
    • Visa profil
Hej!
 
Min farmor och farfar i Stockholm umgicks med släktingarna Gustaf och Hilma Karlsson som hade sonen Axel. Gustaf och Hilma var födda troligen på 1860-talet och sonen Axel blev handlande i Stockholm. Gustaf var vaktmästare på Kungliga Slottet, där min farfar besökte honom.Enligt en uppgift skulle Gustaf vara född i Virserum som min farmor.
 
Tacksam om någon kan hitta dem. Jag har ett gammalt kort på Hilma som dricker kaffe troligen i sitt hem 1903. Det är ganska dålig kvalitet.
 
Vore roligt om någon av alla duktiga vänner till Rötter kunde hjälpa mig!
 
Mvh
 
Claës Linder

2007-01-04, 12:27
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Claes,
 
En familj jag hittar i folkräkningen 1900 ser ut så här:
 
Karlsson, Sven Gustaf 1872 Far
Johansson, Hilma Karolina 1870 Mor
(Barn), Sven Axel Yngve 1893 Barn
(Barn), Gustaf Vilhelm 1896 Barn
(Barn), Ester Maria 1899 Barn
 
De bor 1900 i Virserum nr 1, Sven Axel är Hilmas inna giftermålet, han är född i Målilla och Gustaf i Stenberga (F). Det är det närmaste jag kan hitta. De kan ju senare ha flyttat till Stockhom.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna