ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bühner Ines Mathilda  (läst 442 gånger)

2006-07-14, 17:14
läst 442 gånger

Utloggad Bertil Klarvin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2013-02-28, 01:50
    • Visa profil
    • smalandsgener.host22.com
Ines Mathilda Bühner f. 27/1 1868 d. 18/2 1880 (Tyska S:ta Gertrud) Föräldrar: Ernst Christian Wilhelm Bühner (handelsman från Lübeck) och hans h Axelina Mathilda Petrini, paret hade även en son, Axel Wilhelm f. 16/3 1863 (Adolf Fredrik) d. ? Ines var fosterdotter hos Daniel Kristian Asmus Stavenow och hans h Karolina på Klara Strandgata 16, hon är även begravd i samma grav som fosterföräldrarna. Jag undrar om det finns ngn som kan hjälpa mig med uppgifter om Ines föräldrar (såväl biologiska som foster). Jag har funnit att Daniel K.A. Stavenow kom till Sverige 1849 och föddes i 1820 18/1 i Reesefeld, invid Lübeck (Google). Finns det ngn koppling mln familjerna? Det vore roligt om det finns ngn nu levande i släkten Stavenow som vet ngt och vill dela med sig. Min mormor var dotter till Axel Wilhelm, och vad jag vet så är jag den sista i grenen Bühner. Mvh Bertil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna