ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Buer, Reidar  (läst 324 gånger)

2003-07-31, 12:01
läst 324 gånger

Utloggad Lotta Karlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 607
  • Senast inloggad: 2022-04-15, 20:36
    • Visa profil
Hej!
Jag söker efter föräldrarna (och ev. barn) till Reidar Buer, född 29.9 1929.
Död 23.1 1999 i Farsta, Stockholms Stad.
Begravd 16.2 1999 på Skogskyrkogården.
 
Mvh Lotta

2003-07-31, 13:12
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Lotta! Jag hittar inte honom på Sveriges Dödbok 1950-1999 (ser att dina uppgifter kommer från Begravda i Stockholm), på Sveriges befolkning 1970 finns han, men han är inte född i Sverige och då står inte födelselandet. Det finns idag enligt SCB bara 27 personer som heter Buer, de flesta borde finnas i telefonkatalogen som finns på Internet.
 
De Buer som finns på Sveriges befolkning (ganska få) är antingen födda utomlands eller i Värmland (finns två-tre stycken födda i Västergötland och en i Stockholms län).
 
Jag tycker du ska kontakta de med rätt efternamn eller de arkiv som har tillgång till källorna, nämligen Farsta församling och Stockholms Stadsarkiv, eftersom det rör sig om nu levande personer.
 
Hälsningar,
Eva

2003-07-31, 13:16
Svar #2

Rosine Nilsson (Rosine)

Enligt Sveriges Befolkning 1970 är inte Reidar född i Sverige.
Reidars hustru och dotter finns på samma CD men dessa uppgifter lägger jag inte ut på denna sida eftersom de inte finns på Sveriges Dödbok och därför troligen lever.
Du har inte satt ut din mailadress så då kan jag inte maila dig direkt.
Om du mailar mig din adress privat så kan jag skicka de uppgifter som gällde 1970.
 
Hälsningar Rosine

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna