ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brolin  (läst 1031 gånger)

1999-04-21, 18:26
läst 1031 gånger

Utloggad Sven Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2016-03-01, 17:09
    • Visa profil
Hej!
Jag hoppas på detta sätt få lite hjälp. Jag har en Fredrik August Brolin född den 14/7018310i Biskopskulla. Han är en oäkta son till pigan Maria Ersdotter f. 1798 i Biskopskulla. I fb står noterat att fadern uppges vara en Fredrik Brolin i Stockholm. Maria Ersdotter gifter sig aldrig och ingenstans i Hfl kan man se att hon lever med någon annan än sonen. Eftersom det antagligen finns många Brolin i Stockholm (jag vet ju inte vart i Stockholm) så önskar jag komma i kontakt med alla som har Brolinare bland sina anfädrer. Denna Fredrik Brolin som jag i första hand söker bör väl vara född på 1780-1790-talet, men som sagt alla Brolinsläkter är av intresse. Ett tips är att Maria Ersdotter kom några år innan sonens födelse hem igen till Biskopskulla från Solna, men vid det tillfället har hon inte blivit med barn men kanske träffade hon någon där som hon behöll kontakten med. Att sonen antagit efternamnet Brolin borde ju betyda att en Brolinare va hans far. Jag vore oändligt tacksam för alla tips jag kan få det behöver som sagt var inte gälla någon Fredrik Brolin utan jag är nöjd om jag hittar någon Brolin i Stockholm.  
 
Tack På Förhand!
Sven Svensson

2004-09-02, 20:00
Svar #1

Louise Brolin

Hej
Jag heter Louise Brolin har en rad Brolinare i släkten, men söker mer information.
Jag bor i Skåne, men jag vet att efternamnet Brolin kommer från Stockholm eller runt om.
Jag vet också att min farfarsfar Axel Brolin kommer från Stockholm eller nära, men sedan vet jag inget mer.
Jag vore enormt tacksam på ett svar!!!

2004-09-02, 20:17
Svar #2

Sven Aivert (Svena)

Hej Louise !
 
Har du inget årtal på din farfars far det skulle underlätta med lite mer uppgifter om någon skall kunna hjälpa dig i ditt sökande .
 
 
Med Vänliga Hälsningar  
Sven Aivert

2004-09-02, 21:00
Svar #3

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Hej!
Söker anor till fänriken, senare löjtnanten, och kronolänsmannen i Lappi socken Otto Gustav Brolin f. 4.9.1800 (enligt dödaboken) (så Carpelan), möjligen i Stockholm. Elgenstierna ger honom födelseåret 1799.  
Han gifte sig med Sofia Antoinetta (Elgenstierna: Antoinetta Sofia) Fock i Stockholm 22.1.1823.
Tacksam för alla uppgifter
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2006-01-28, 16:12
Svar #4

Tommy Frick

Hej mitt namn är Tommy Frick och enligt min farfar (avliden 1976)så hette min farmor Gunhild Brolin som flicka och hon kom från Färlöv i Skåne .Jag har precis börjat intressera mej för släktforskning och jag kan inte hitta något om henne , men jag har väl inte kommit på hur man gör ännu , men får hoppas att jag blir bättre på det så småningom . Jag har även försökt hitta uppgifter om min mors släkt (Frick)som kom från Gullåkra utanför Lund men jag har inte funnit något om dom iheller ,men som sagt så hoppas jag att jag kommer in i det snabbt M,V,H Tommy

2006-01-28, 16:29
Svar #5

karin

Kanske detta är din farmor...
 
 
19050926-434
 
Persson f. Brolin, Anna Gunhild
 
Idrottsgatan 22
 
Död 22/4 1966.
 
Kyrkobokförd i Limhamn, Malmö kn (Malmöhus län, Skåne).
 
Född 26/9 1905 i Färlöv (Kristianstads län, Skåne).
 
Gift kvinna (8/11 1930).
--------------
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005:
Limhamn, Malmö kn (Skåne län, Skåne)
Hyllie, Malmö kn (Skåne län, Skåne)
 
Födelseförsamling i källan:
Färlöv (Kristianstads län)
 
Källor:
DB, FS / DOR 66

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna