ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bock, Fredrik Wilhelm  (läst 409 gånger)

2002-07-21, 19:06
läst 409 gånger

Sofia Ingmarsson

Jag är släkt med Fredrik Wilhelm Bock, född 1846-07-12 i Kristberg, Östergötland.  
 
1880 bestämmer han sig för att bli artillerist och flyttar till Stockholm från Tjällmo socken i Östergötland. Till vilken församling han flyttar står inte.  
 
Jag skulle vara tacksam om någon ville kolla upp honom åt mig! Gifter han sig är jag glad om jag får reda på hustru och eventuella barn.
 
Tack på förhand!

2002-07-27, 01:06
Svar #1

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Hej Sofia,
 
på Söderskivan finns en dam som med största säkerhet är hans syster (eller kusin kanske)...
 
Hedda Lovisa Bock född 7/5 1845 i just Kristberg, Östergötland. Hon flyttar in till Söder 1878 från Lidingö. Eftersom hon är piga flyttar hon runt en hel del och återfinns även på CDn om Gamla Stan och Klara-skivan. Mellan 1887 och 1888 verkar det som om hon under en tid bodde i Bro, Uppsala län men flyttar sedan tillbaks till Söder. Tio år senare gör hon om samma manöver. Dessemellan ligger hon på sjukhus, ledgångsreumatism. Hon avlider 1913 och är då ännu ogift.
 
Däremot finner jag inte Fredrik Wilhelm.
 
Mvh
Lena A L

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna