ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergström Johanna Charlotta född 9/6 1832  (läst 580 gånger)

2005-05-28, 18:07
läst 580 gånger

Ulrica Johansson

Skulle vilja ha hjälp att finna mer upplysningar om Johanna Charlotta Bergström född 9/6 1832. Enligt sv befolkning 1890 står det att hon är född i Stockholm. Vilket jag också har fått hört från ett håll, men jag har också fått veta att hon kan vara född i Lilla Rytterne i Västmanlän. Har gjort en efterlysning under den orten, men ej fått napp. Hennes mor ska ha hetat Anna Larsdotter och fick henne med en postiljon som gick ner sig på isen. Troligen kunde hon inte ta hand om sin dotter utan lämnade henne på barnhem och senare kom hon till fosterhem i Norrtälje. Johanna Charlotta blev sen gift med Jan-Erik Ersson född 3/6 1823 i Rö. Hon dog 18/1 1912 i Östersyninge, Husby-lyhundra. Tacksam för all hjälp jag kan få om henne.
Mvh Ulrica

2005-11-30, 08:52
Svar #1

Utloggad Göran Svanborg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2010-11-13, 19:56
    • Visa profil
    • www.svanborg.se
Hej Ulrica!
Johanna Charlotta Bergström var min morfars mor. Jag har tyvärr inte fler uppgifter om henne än de du redovisar. Har du lyckats få fram fler är jag tacksam om du meddelar mig.
Min släktsida hittar du här http://www.svanborg.se  
Hälsningar Göran

2005-11-30, 10:51
Svar #2

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Enligt Stockholms register till mantalsböcker 1800-1875 finns det en Lars Eric Bergström, Postiljon mellan åren 1833-1848. Han bodde i Klara/Kungsholmen. Barn finns bara med 1855.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna