ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Berghult, Sofia; född 1805-03-02 i Stockholm  (läst 570 gånger)

2006-02-03, 08:38
läst 570 gånger

Silvegrim

Hej  
Jag söker en flicka Sofia Berghult född 1805 2/3 i Stockholm. Genline meddelar att alla filmer under Stockholm skall vara scannade under 1:a kvartalet 2006. Jag tänkte börja söka i födelseböckerna men undrar. Är alla församlingar utlagda men ej fullscannade eller finns det ännu församlingar under Stockholm som inte är sökbara. Är det någon som vet vilka församlingar som eventuellt ej är scannade.
 
Mvh
Rolf

2006-02-03, 10:22
Svar #1

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Rolf,
 
Om du går in på Genlines hemsida, kan du själv se vilka kyrkoböcker i respektive församlingar i Stockholm som finns tillgängliga för närvarande hos Genline.
 
I vänsterspalten finns en länk som heter just församlingar och därefter har Stockholm en egen länk. Där kan du gå in på respektive församling och se vilka kyrkböcker som finns utlagda.
 
Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-02-03, 12:34
Svar #2

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Om flickan heter Berghult, som du skriver i efterlysningen, men inte i rubriken, så finns det en änka Catharina Berghult och en korpral Berghult i Klara 1800. 1810 finns en piga U Berghult i Ladugårdsland, de andra ej nämnda. Allt enligt Stockholms Mantalsregister 1800-1875.

2006-02-03, 16:11
Svar #3

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Jag ber så mycket om ursäkt, det var nämligen jag som satte in fel namn i rubriken...
 
Berghult ska det vara, precis som i Rolfs inlägg och nu är rubriken rättad också.
 
Mvh
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-02-08, 09:49
Svar #4

Rolf Silvegrim Persson

Hej Yvonne och Elisabeth
Tack för era svar med tips.
 
Mvh
 
Rolf

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna