ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Barbara Bauer, född 3/12 1846, Ebenhausen, Bayern  (läst 292 gånger)

2003-08-20, 17:54
läst 292 gånger

Utloggad Gun Pålsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 228
  • Senast inloggad: 2016-12-25, 19:31
    • Visa profil
På Söderskivan förekommer en Barbara Bauer, född 3 december 1846, Ebenhausen, Bayern, Tyskland.
1926 bodde hon på adressen  
Björngårdsgatan 21/Högabergsgatan 41, Kvarteret Dykärret Större 3.
En anteckning finns också om Josefinahemmet.
Alla uppgifter om Barbara, eller i vilken församling jag kan hitta henne liksom om vad Josefinahemmet är för något, mottages tacksamt
Mvh
Gun Pålsson

2003-08-20, 22:17
Svar #1

John Sidén

Hej Gun!
Eftersom hon står som bayersk undersåte borde hon ha tillhört den icke-territoriella tyska S:ta Gertruds församling i Stockholm. Vad Josefinahemmet är vet jag tyvärr inte.  
Med vänlig hälsning
John

2003-08-21, 09:34
Svar #2

Utloggad Gun Pålsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 228
  • Senast inloggad: 2016-12-25, 19:31
    • Visa profil
Hej John,
Tack för tipset! Har kontaktat katolska kyrkan och hade turen att träffa på en kvinna som var historiskt intresserad, som lovade söka Barbara åt mig.
Ang. Josefinahemmet: det startades av drottning Josefina 1873 och var ett ålderdomshem på Södermalm för katoliker i Sverige. Finns idag i Bromma.
Gun

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna