ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson, Fredrik  (läst 705 gånger)

2003-10-05, 01:12
läst 705 gånger

Lotta L8 Karlsson

Har försökt att hitta denne man, Soldat Fredrik Andersson nr:149-124-1900, i soldatregistret
men får inte napp alls.
Om det beror på att jag inte har rote och i vid vilket regemente han låg, jag har nu försökt men kanske någon kan tipsa eller rent av vet något om honom,ev. kan uppgifterna vis om han är den biologiska fadern till min mormor.
mvh L8

2003-10-05, 10:59
Svar #1

Utloggad Margareta Danielsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1568
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 22:55
    • Visa profil
Hej Lotta
 
Har hittat 17 Fredrik Andersson på soldat CD:n. Om du tar kontakt med mig per e-post, kanske vi kan komma fram till om det kan vara någon av dem.  
CD:n består av en pdf-fil, så det är för mycket att skriva av. Det gick inte att kopiera in urklipp hit.
Mvh Margareta

2003-10-05, 21:35
Svar #2

Lotta L8 Karlsson

Hej Margareta
Det tog lite tid att svara för mig,problemet är nämligen att jag kan inte skicka e-mail för tillfället.Och det kan ta nån dag till innan någon kan hjälpa mig med felet.
Men jag kan ju lämna födelsedata på Fredrik
Han är född Pro Patria Stockholm den 12/11 1879.
Jag återkommer per e-post så fort det går.
MVH L8

2003-10-06, 00:55
Svar #3

Utloggad Margareta Danielsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1568
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 22:55
    • Visa profil
Hej Lotta
Ingen av soldaterna är född det datumet, men det är ju inte alltid rätt i avskrifter. Du har kanske någon mer uppgift om honom?  
Hoppas du får ordning på e-postprogrammet.
Mvh Margareta

2003-10-06, 09:46
Svar #4

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Lotta,
 
Denna Fredrik ser ut att bo som fosterbarn i folkräkningen 1890 hos en Hammarlund
 
Hemförsamling: Kungsholms
Hemort: Handtverkaren N:o 7
Kontrakt: Stockholm
Län: Stockholms stad
Karl Erik Hammarlund f. 1824, Snick.arb.
Hilda Jakobina f. 1821
Fredrik Anderson f. 1879
Katarina Elvira Olson f. 1878
 
Det stämmer sedan med koll på Stockholms Stadsarkivs hemsida när man kontrollerar i Kungsholmen. Kanske kan följa honom den vägen och framåt?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna