ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Amanda Arvidssons Herrekipering  (läst 685 gånger)

2006-04-21, 17:21
läst 685 gånger

Fredrik Larsson

Hej! Skulle vilja ha hjälp att hitta lite fakta kring ett företag som en släkting till mig ägt, Amanda Arvidssons Herrekipering.
Företaget ägdes av Amanda Olivia Arvidsson, och hennes man Pehr Olof Arvidsson. Senare tog också Sonen Sture hand om företaget.
Tack på förhand,  
 
Fredrik

2006-04-22, 15:41
Svar #1

Karin Andersson

Hej Fredrik.
Ett sätt kan vara att kontakta Länsstyrelsen i det län företaget låg och där söka i Handelsregistret arkiv. Man bör veta i vilken socken/stad företaget låg och ungefär tidpunkt, annars blir det mycke att leta i !
Det kan tänkas att allt mtr har överlämnats till landsarkivet i länet, men då kan man vända sig dit.
Jag har själv sökt på länsstyrelsen i det län jag bor och med gott resultat.
Du kan också söka handelsregister på Sök i hela Rötter här intill i vänstra kolumnen. En hel det tips !
Lycka till mvh Karin A.

2006-04-23, 16:22
Svar #2

Fredrik Larsson

Företaget var beläget i Stockholm.

2006-04-23, 17:57
Svar #3

Karin Andersson

Hej Fredrik, igen!
Jag har på CD:n Sveriges dödbok 1947-2003 funnit Amanda Olivia Arvidsson,  
Hedingsg 17 2 tr, 115 33 Stockholm
 
Död 20/12 1973,  
Kyrkobokförd i Oscar, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland).
 
Född 15/7 1877 i Holmestad (Skaraborgs län,Västergötland)
Änka 30/8 1947.
--------
Hon var således 70 år när maken dog 1947.
Kanske en liten ledtråd i sökandet?
Mvh Karin A.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna