ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker person (Hellsten) som tidigare kontaktat mig  (läst 327 gånger)

2000-02-10, 13:39
läst 327 gånger

Peter Rydén

Jag söker en släktforskare som jag tidigare har varit i kontakt med. Han hade släkt från Taberg (F), och hade i detta sammanhang tillgång till en hel del brev mellan en man och en kvinna någonstans vid sekelskiftet. Jag har förlorat de kopior jag fick och behöver därför nå denne man igen. Jag tror att han hette något typ Hellsten, kanske Bertil i förnamn, men jag kan inte hitta honom någonstans.  
 
Den första delen gällde brevväxling från kvinnan i Taberg till mannen i Norrland, och den andra gällde från kvinnan i USA till mannen i Sverige. Jag skulle vara mycket tacksam om ni kontaktade mig.  
Med vänlig hälsning  
 
Peter Rydén

2000-02-11, 07:46
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej! jag kollade telefonkatalogen på CD för hela Sverige och det finns totalt 4 st Bertil Hellsten i Sverige. Hydiksvall, Linköping, Rottneros och Vallentuna. Jag vill inte lägga ut deras nummer här. Maila direkt till mig om du vill ha telefonnummer och adresser till dom 4.
 
lena&thelin.nu
 
mvh
 
Lena Thelin

2000-02-11, 07:47
Svar #2

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej, igen!
 
Oops det blev ett & istället för @.
 
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna