ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjöholm-släkten från Broddebo by, Gärdesrums socken.  (läst 546 gånger)

2000-02-29, 23:55
läst 546 gånger

gudrun

Uppgifter om släkten Oskar Sjöholm omkr sekelskiftet.

2000-03-04, 11:25
Svar #1

Utloggad Lisbeth Petersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 395
  • Senast inloggad: 2021-02-16, 10:55
    • Visa profil
    • www.nannersbok.se
Hej Gudrun,
Jag håller på att skriva rent gamla anteckningar från Broddebo, bla en del om Sjöholmsgården. Dessutom har jag en hel del gamla auktionsprotokoll från fam Sjöholm i Broddebo som blev räddade av en tillfällighet från att slängas på 40-talet. Jag har skrivit en bok Oskar och Ottilia i Nannersbo där N A Sjöholm är med en del eftersom han var gift med en syster till Oskar. I boken finns också ett foto på Sjöholmsgården. Just nu har jag mycket om mig och vet inte om jag kan göra något nu men vi hörs igen. Du kan väl meddela ditt namn och adress och höra av dig igen.
 
Hälsningar
Lisbeth Petersson

2002-08-02, 23:55
Svar #2

Utloggad Britt-Marie Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!
Hur gammal är denna Sjöholmgård?
Finns det någon med namnet Peter Lorentz Sjöholm?

2002-08-03, 08:17
Svar #3

Lisbeth Petersson (Beth)

Hej!
Den först kände ägaren är Olof Sjöholm, född 1813 i Dalhem, död 1883 i Broddebo. Jag och Barbro Behrendtz håller på att skriva en bok om Broddebo och kommer så småningom att försöka reda ut hur gårdarna hänger ihop. Namnet Peter Lorentz har jag inte stött på i detta sammanhang.  
 
Hälsningar
Lisbeth

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna