ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ottosson, Emma Lovisa Alfrida f 1885-08-17  (läst 449 gånger)

2006-12-13, 21:37
läst 449 gånger

Eva Carlsson (Millenarian)

Jag söker fadern till Emma Lovisa Alfridas 2 första barn. Emma var född 1885-08-17 och dotter till Otto Wilhelm Johannesson f 1840 och Matilda Lovisa f 1850. Emma fick Hilda Signe Linn?a 1913-03-27 och Nils Gustav Harald 1919-03-28. Emma gifte sig sedan med änkemannen August Enoch Rolf (efternamnet) f 1867-09-26 men honom flyttade hon till Halland och fick två barn. August lämnade två barn kvar i Småland dessa hade han fått med Carolina Carlsdotter f 1863. De två barnen var Nanny Augusta Sandina f 1890-03-28 och Karl Gottfrid Herman f 1894-10-06.
 
Fadern till Emmas två första barn kan möjligtvis heta något liknande Johannesson, Det finns en blyertsanteckning om detta i Födelseboken.
 
Finns det någon som vet något om detta skulle jag bli så glad för kontakt då min släktforskning tappar en stor del om jag inte hittar honom.
 
Nils Gustav Harald var min svärfar.
 
Eva Carlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna