ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Magnus Larsson, född i Småland 1765  (läst 327 gånger)

2003-08-14, 11:30
läst 327 gånger

Anna-Lisa Engman

Hej!
Torparen Magnus Larsson, död i Kroksjömåla, Hällaryd, Blekinge 1835 09 03 uppges i en bouppteckning vara född i Småland 1765. Eventuellt är han född i Växjötrakten. Om någon i sin forskning stött på min anfader eller hittar honom i KGF:s CD är jag tacksam för kontakt.
Hälsningar
Anna-Lisa

2003-08-15, 00:51
Svar #1

Utloggad Monica Warnstam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2014-03-03, 13:19
    • Visa profil
    • www.warnstam.se
Hej!
 
Resultat sökning efter födda i KGFs databas.                                                             ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Född: 17630411  Döpt: 17630415 Församling  Älmeboda                     Löpnummer: 9
Namn:  MAGNUS                                                 bostad:  SKIÄRSNÄS
Fader: LARS GUMMESSON                                                 Moder: KARIN PÄRSDOTTER                            
   
Faddrar:  ORGANISTEN DAMGREN, HÅKON I STRÅNGANÄS, HUSTRU KIRSTIN ELIADOTTER I LÄPPAMÅLA, PIGAN ANNIKA JONSDOTTER UTI STRÅNGANÄS
                                                                                                                  Postnr:    406815
-------------------------------
Kan vara värd att följa upp?!
 
;) Monica

2003-08-16, 11:34
Svar #2

Anna-Lisa Engman

Tack Monica!
Älmeboda ligger ju nära den blekingska gränsen och det är väl mycket troligt att den MAGNUS LARSSON jag efterlyser kommer därifrån - om det inte finns några andra kandidater födda runt 1765. Det kan ju vara lätt att ta fel på 1765 och 1763. Platserna Skiärsnäs, Strånganäs och Läppamåla är helt okända för mig - kanske kan jag fortsätta min efterlysning under något av dessa namn. Hittar du något mer i databasen är jag mycket tacksam för kontakt!
Hälsningar
Anna-Lisa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna