ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lannerdal, Anders Erik August (född 1860), Västervikstrakten  (läst 437 gånger)

2001-11-25, 13:36
läst 437 gånger

Utloggad Hans Högman

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 519
  • Senast inloggad: 2023-10-27, 09:40
  • Hans Högman
    • Visa profil
    • www.hhogman.se/
Jag fick bifogad epost från Brasilien för ett tag sen. Carlos, som han heter, efterlyser information om sin svenska släkt Lannerdal (Landerdahl) som kom från Ukna och Lofta i Västervikstrakten.
Om någon har information om de efterfrågade personerna, kontakta mig så skall jag vidarebefordra dem.
Brevet är skrivet på något dålig engelska men dock fullt förståligt.
(Jag lade in denna efterlysning redan i morse men den har tydligen försvunnit så jag prövar igen.)
 
 
“I am Brazilian, I don't speak English. I read more or less. I am 52 years old, I am Agronomist, I have four children.
I search familiar. My Great-grandfather was born in Sweden-1860. He emigrated to Brazil (1890) with his wife Emma Gustafson, and two children, Anna - 1888 and Carl- 1890.
We know very little, about them. The father is Anders Landerdahl and the mother is Maria Landerdahl, according birth record in Brazil.
His name is Augusto Landerdahl (in Brazil).In the ship records his name is Andre Lanerdahl, according documents(Weser, 19 oktober 1890,Antwerpen). I accredit what his name in Sweden was Anders Erik August Lannerdal (1860-10-10) and he had a  
sister, Anna Maria Lannerdal (1862-09-30), but I have not certainty. All, born in Ukna. In 1866 the family moved to the parish Lofta.
I have a lot of informations, but I have not conviction of nothing.
In Brazil, They had four children: Carlos Jo?o Gustavo Alberto , Augusta Albertina and Gustavo Adolfo Landerdahl. We have no news of Anna and Carl that came of Sweden.
Excuse me my English
Thanks
I expect
Carlos Roberto Landerdahl”

2001-11-26, 08:39
Svar #1

Utloggad Hans Högman

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 519
  • Senast inloggad: 2023-10-27, 09:40
  • Hans Högman
    • Visa profil
    • www.hhogman.se/
Jag har just blivit varse att Carlos skickat sitt mail till flera personer i Sverige och att det redan i oktober varit infört i Rötter. Enligt dessa inlägg så har han redan fått svar på sina frågor.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna