ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: KLINGBERGSKA FAMILJEBIBLEN  (läst 623 gånger)

1999-11-22, 18:56
läst 623 gånger

Utloggad Hanna Klingberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2009-10-02, 08:58
    • Visa profil
... Är på villovägar!
Det kan vara en Karl XII -bibel (ej säker). Försvann ur släkten genom försäljning i Värnamo på 1960-talet. Biblen innehåller troligtvis namn som Klingberg, Nejendorf, Lundgren, Rolander.
Vi skulle bli glada om vi åtminstonde kunde få se den!

1999-11-22, 21:00
Svar #1

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Hanna!
Är du på något sätt släkt med Joel Klingberg, född 1898 19/10 i Värnamo, död 1972 8/2, gift med Svea Nilsson, född 1911 2/6 i Sya socken, Östergötland, död 1982 7/8?  De ska bl. a. ha haft barnen Majvor (född 1940, som ca 1960 gifte sig med Glennard Johansson från Emmaboda, död 1963), Inger, Roland och Ove.

1999-11-23, 21:58
Svar #2

Utloggad Hanna Klingberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2009-10-02, 08:58
    • Visa profil
Hejsan C-F!
Jag är Joels och Sveas barnbarn, Oves dotter! Vem är du? Vet du mer om min släkt? Jag visste inte tex var Svea var född någonstans. Tack för svaret, hoppas på mer!

1999-11-23, 23:22
Svar #3

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Hej Hanna!
Jag är kollega och god vän till din kusin Monica Johansson, dotter till Majvor och Glennard Johansson. Hon har nyligen börjat släktforska, och jag och en annan kollega har hjälpt henne en del på traven, eftersom vi har lite mera erfarenhet på området. Monica är jättenyfiken på sin släkt, som hon tidigare inte har vetat så mycket om. Hon var också mycket nyfiken på om jag skulle få något svar på min trevare. Men jag tänkte: namnet Klingberg i kombination med Värnamo, det borde vara någon av Monicas släktingar. Vi har hittat en del generationer bakåt på Sveas sida, som du naturligtvis ska få, men vi vet mycket lite om släkten Klingberg. Vi kände igen namnen Klingberg och Lundgren, men de andra namnen som du nämnde är helt okända för oss. Du kan ju mejla till Monica. Hon arbetar på Linköpings stadsarkiv, med E-postadress: monica.johansson@lkma.linkoping.se (eller via anbytarforum)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna