ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ida Amanda Jonasdotter, Kosta-Ekerberga, Småland  (läst 254 gånger)

2003-01-14, 14:04
läst 254 gånger

Utloggad Johan Lembke

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 262
  • Senast inloggad: 2010-05-17, 23:16
    • Visa profil
Ida Amanda Jonasdotter (Jonasson), Kosta-Ekeberga, Småland, Född under handra hälften av 1800-talet (?). Jag skulle mycket uppskatta information om Ida Amanda Jonasdotter, som gifte sig med Olaus Johansson från Kjösta, Alsens församling, Jämtland, och som troligen därefter tog sig efternamnet Johansson, samt Ida Amandas föräldrar. Var vänlig emaila eventuell information till Johan på newatlanticus@yahoo.com
Jag bor i USA och har svårt att hitta denna information. Jag tackar för Er hjälp.

2003-01-29, 06:36
Svar #1

Utloggad Johan Lembke

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 262
  • Senast inloggad: 2010-05-17, 23:16
    • Visa profil
Det ska vara Ida Christina Jonasdotter eller Jonsson, född 1878-02-14 i (Lehovda), Ekeberga församling, Kosta, (gift med Gustaf (Eriksson) Thalin, född 1874-12-20 i Kjösta, Alsen, Jamtland.) Ida Christinas föräldrar hette Jonas Gustaf Peterson, född 1835 i Herråkra, Småland, och Charlotta Andersdotter, född 1841 i Algutsboda, Småland.  
 
Jag skulle mycket uppskatta mer information om Ida Christinas föräldrar samt deras föräldrar. Vänligen posta denna information här. Tack.  
 
Johan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna