ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bouppteckning  (läst 513 gånger)

2007-09-21, 15:43
läst 513 gånger

Johan Westermark

Hej hur får man tag i boupteckningar efter avlidna. förr kunde man finna dessa i tingshuset för resp kommun. Men allt har väl ariverat i ngt stort förråd för framtiden.
Vad jag söker är om man kan se var två av 7 barn till Peter Börjesson född 1814 och död 1895 från Rumskulla, hans hustru Anna Lisa Pehrsdotter född 1822 död in på 1900-talet och i Köping. men först Peter Börjesson.3 barn for till amerika ,har funnt ena barnet men de två andra: Carl Johan och Ida wihelmina Petersson kan jag ej finna. I bouppteckningar skrev man om de levde och var de fanns tillgängliga. Så även säkert här! Så hur skall jag finna dessa?Johan via ombud för Ronald.G Johnson

2007-09-21, 16:07
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 12:05
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Bouppteckningarna finns på landsarkivet. Vilket landsarkiv beror på var personerna var bosatta när de avled.
 
Småland och Öland hör till Vadstena landsarkiv. Är det Köping i Västmanland, så är det Uppsala landsarkiv.
 
De olika landsarkiven hittar du hos Statens arkiv.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna