ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Persson  (läst 660 gånger)

2013-09-10, 09:08
läst 660 gånger

Utloggad Heléne Fritz

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2020-07-22, 10:48
    • Visa profil
Min mormor, EDLA Notina Petersson f 1900-12-18, hade två barn med olika fäder innan hon gifte sig med min morfar. Vem som är far till min äldsta moster hittar jag ingen uppgift om men till det andra barnet, Klas VILHELM Adrian f 1922-07-07 hittar jag namnet Nils Persson. Vem var han? Hittar en NILS Vilhelm Persson, f 1902-07-03 i Aringsås (tydligen nuvarande Alvesta) som åldersmässigt skulle passa. Dock verkade denne Nils emigrera 1926 till Sycamore, Illinois. Tydligen talades det inte så mycket om fäderna till mormors tidigare barn i mammas föräldrahem men mamma har bestämt för sig att fadern till Vilhelm betalade underhåll rätt många år. Min morbror tog min morfars efternamn Karlsson när mormor gifte sig.

2013-09-10, 16:35
Svar #1

Utloggad Monika Wilander

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2640
  • Senast inloggad: 2023-11-26, 16:39
  • Ha inte så bråttom bakåt! Nära forskning ger mer.
    • Visa profil
Helene! I SCB i SVAR 19220707 står en fader uppgiven av modern. Det är kanske den Du också sett: Nils Persson Arbetare Osbyholm nr 4 i Perstorp, Kristianstads län.
 
Monika W

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna