ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nationsmatriklar, Kalmar nation 1670 - 1914, Lund  (läst 455 gånger)

2002-02-14, 11:43
läst 455 gånger

Eivor Canova (Pilady)

Hej
Söker med ljus och lykta efter; Abelin Beata, hon står med under ovanstående nation med nr. K, 217.
Finns det någon med tillgång till denna nation som kan tala om vad där står.
Många tack på förhand
Eivor

2004-05-20, 16:55
Svar #1

Peter Rydén

På min hemsida har jag lagt upp ett register över alla som tillhörde Kalmar nation i Lund under åren 1670-1914, såsom ett register till en tidigare utgiven bok av Carl Sjöström. Välkommen att kika in!
 
Jag har inte hittat just Abelin Beata, dock. Jag har själv inte boken hemma, men den finns att nå på flera bibliotek runtom i landet:  
1. Stadsbiblioteken i Kalmar, Linköping, Helsingborg, Karlskrona, Växjö, Stockholm och Sundsvall.
2. Universitetsbiblioteken i Göteborg, Lund, Stockholm och Karlstad.  
3. Kungliga biblioteket, Krigsarkivet och Riksarkivet i Stockholm.  
 
Kanske kan du hitta henne däri, men någon student var hon inte, i alla fall inte enligt Sjöström. Fanns det kanske en särskild bok för kvinnliga studenter?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna