ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bina Maria (Maj) Lindberg (Långarydssläkten)  (läst 538 gånger)

2011-09-05, 22:48
läst 538 gånger

Johan Lindberg

En faster till min farfar, Bina Maria Lindberg (Maj kallad) föddes i Långaryd den 26 september 1890 som dotter till hemmansägaren Mårten August Andersson (1851-1927) och hans hustru Anna Johanna Lindberg (1853-1936). Hon gifte sig som vuxen med en man vars förnamn jag inte känner till men vars efternamn var Mårtensson (fast jag vet ej när). Hon dog 1932 (datumet är okänt). Jag undrar vidare alltså om någon har några upplysningar om denna kvinna, då hon är den kvarvarande pusselbiten i min farfars fars familj vars historia jag ännu ej känner till.  
 
Information torde finnas i bokverket om Långarydssläkten, femte bandet, sidan 2507. Jag behöver nämnda dams vigsel- och dödsdatum samt den plats hon var kyrkobokförd på när hon avled. Jag vill också veta vem hon var gift med. Jag äger inte bandet ännu och har varken tillgång till att låna eller köpa det så jag undrar om någon kan kolla upp detta åt mig.  
 
Vänligen
Johan Lindberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna