ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-12-15  (läst 2390 gånger)

2004-04-17, 19:39
läst 2390 gånger

hans

Hei!
 
Jeg ser fra Deres hjemmeside at du er slektsforsker for Håby.  Denne mail sendes deg i håp om at du har forsket også noe angående nevnte personer og slekter, primært Brynildsen.  Om dette navnet er helt korrekt stavet etter datidens språkbruk vites ikke.
 
Har Dere noen data om ovenfornevnte person:
 
Frantz Albin Johannesen som er født 29. mai 1868 i Håby, Munkedal.  Antagelig ville navnet også være Frantz Albin Brynildsen, men ofte benyttes fornavnet til faren som etternavn.
 
Han er sønn av Johannes Brynildsen.
 
Jeg har søkt i Deres database og funnet noen navn på Brynildsen o.l. fra Kroken , men vet ikke hvem av dem som evt. er de rette personer.  Dessuten er Kroken ikke Håby.
 
Jeg antar at du er veldig godt kjent med registrene på Internett, noe som ikke jeg er, og vet omtrent eksagt hvor jeg skal søke for å få aktuelle data, eller kanskje du har aktuelle data lett tilgjengelig og har mulighet til å sende dem pr mail.
 
Det er mye arbeid å søke, og jeg har tilslutt funnet Deres hjemmeside.  Men eksagt hvordan dette er lagt opp kjenner jeg altså ikke til.
 
Kunne du være behjelpelig på noen måte ???

2004-04-18, 21:33
Svar #1

Birgitta Hansson

Hej Hans.
Det finns en Frans Albert Johannesson i Håby.
Född 26/5 1868 på torpet Gatemyren und Gläborg.
Fader Johannes Bryngelsson, torpare
Moder Maria Elisabet Johannesdotter.
Kan det vara rätt person?
Hälsningar Birgitta.

2004-04-21, 15:03
Svar #2

hans

Jeg vet ikke om det kan være rett person. Har hørt at mellomnavnet egentlig var Albert, men i bok omtales mellomnavnet Albin og etternavnet Brynildsen.  I boken omtales også at han skulle være født i Håby.  Uansett, takk for deres svar.  Antar at jeg selv kan finne det i register for det lokale distrikt.

2004-04-21, 15:19
Svar #3

hans

Jeg prøvde å søke, men dine data kom ikke opp.
 
http://www.slaktdata.org/sv/searchdetail
 
Kanskje du kunne sende meg en mail på standardfriend@yahoo.com slik at jeg kan få kunnskap om hvilket register jeg evt. skal søke i. Din adresse kommer ikke opp i rubrikken.
 
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

2004-04-25, 08:23
Svar #4

Jorunn Marthinsen

Hei Kerstin Jungebro
Jeg takker så mye for dine opplysninger om min oldemors familie i Brastad. Dette hjalp meg å tette flere hull i min slekt. Hurtig er et soldatnavn, ikke sant? Hvor tror du jeg bør lete videre nå?
 
Vennlig hilsen 
Jorunn Marthinsen

2004-05-05, 18:58
Svar #5

hans

Hei, Birgitta!
 
Kan jeg vente på svar?  Vet ikke om jeg har noe mer info.  Frans Albert skulle etter eget sigende komme fra Dalarna og brukte hvit dress med stråhatt hver søndag.  Det er ikke så mange opplysninger om ham, og ihvertfall ikke fra Sverige. I utgitt bok står det at han er født i Håby. Kanksje det var vanlig at en reiste litt rundt også på 1800-tallet ?  F?ler at jeg ikke kommer lenger i dagsøk selv.  Et sted finnes det liksom ikke mer opplysninger ?
 
Håper på svar. Forstår at du er behjelpelig.

2004-05-08, 14:43
Svar #6

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Erling Fjeldstad og Hans (etternavn?)!
 
Det trengs flere opplysninger om de personer de søker for å være sikker på at opplysningene i kirkeboken (og Släktdatas avskift av den) virkelig gjelder dem. Se mitt innlegg .
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-05-08, 23:00
Svar #7

hans

Til: Jørgen Tollesson
 
Takk for Deres opplysninger.  Jeg er klar over at det er mer sikre fremgangsmåter ved å benytte kirkebøker m.v. Men jeg kan ikke gjøre annet enn å forholde meg til de opplysninger som er utgitt i bøker og kjent gjennom slektninger.  Ellers må jeg jo gå i bøkene selv så og si og reise rundt.Dette blir altfor krevende.  Men sant nok, helt sikker kan en jo ikke være når en kun skal stole på så mange andre.
 
Håper at Birgitta har noen flere opplysninger.

2004-05-09, 19:44
Svar #8

hans

Noen fler opplysninger om Frans Albert Johannesson:
 
Han døde i Norge, og i kirkeboken så står det at han IKKE var norsk statsborger ved søn død.  Dessuten var han gift med Emma Emilie Edvardsdatter som opplyses å være født 7. mars 1871 på Lur, Svarteborg, Munkedal, Gøteborgs- og Bohus Len.  Hun var datter av Edvard Anderson.
 
Til Birgitta eller andre:  Har du/ dere noen opplysninger om Emma Emilie Edvardsdatter.
 
 
Observera att för- och efternamn skall skrivas i rutan før användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..
-Kom ihåg det framöver bara..  /Peter Karlsson - Anbytarvärd

2004-05-12, 23:00
Svar #9

Birgitta Hansson

Hej Hans.
Jag har inte glömt dej. Det är bara så att tiden räcker inte till just nu.
Jag skall följa Frans Albert från Håby och se vart han flyttade, men du får ha tålamod, det kan ta lite tid.
Vet du ungefär när han kom till Norge?
Gifte han sig i Sverige?
Skall göra mitt bästa.
Hälsningar Birgitta

2004-05-14, 21:22
Svar #10

hans

Til: Birgitta
 
Takk for ditt positive svar.  Veldig fint å vite at det ihvertfall er noe som skjer og at ikke alt er glemt.  Det står også i boken følgende:   
 
Frans Albin Johannesson flyttet inn fra Kungshamn i september 1894, dvs. til et sted nær Fredrikstad i Norge.   
 
Ellers vet jeg ikke hvor Frans og Emma ble gift.  Men han giftet seg altså ca. ett år etter at han flyttet inn til Norge, dvs. 27. august 1895 med Emma Emilie Edvardsdatter som er født 7. mars 1871 på Lur, Svarteborg, Munkedal.  Hun var datter av Edvard Anderson.  Antagelig ble de gift i Norge til tross for at de begge var svenske statsborgere.
 
Jeg er selvfølgelig veldig takknemlig for deres velvillighet til å hjælpe til med å bringe mer klarhet i det svenske slektsskapet.

2004-06-02, 18:32
Svar #11

Magnus Olsson

Är rätt ny i mitt släktforskande men har med hjälp av Släktdata och Anbytarforum lyckats få fram väldigt mycket information.
 
Tror mig snart vara släkt med var enda kotte i Håby och Foss, mycket roande! (mindre överdrift, men iaf)
 
Nu söker jag information om en Sven Burman Gustafsson, bror till min ffffmm. Han var född 1750-02-24, dog 1853-07-27. Han bodde på Gläborg. Enligt kyrkoböckerna var han gift när han dog men jag har inte hittat någon information om hans maka.  
 
Någon som vet?

2004-06-29, 00:30
Svar #12

hans

Hei, Birgitta
 
Jeg venter fortsatt. Trodde det var utarbeidet slektsfortellingsbøker som de fleste hadde tilgang til som var ved det rette bibliotek.  Kanskje jeg kunne låne dem hit til Norge.  Bare jeg visste hvor de var etc.  Kanskje Munkedal bibliotek er rette sted å henvende seg til.
 
Gjør meg altså noen tanker om muligheter til å få mer lettvint og sikker informasjon.  Noen har vel klarlagt alle gards-/torp-og slektssogene fra Munkedal og omegn for lengst vil jeg måtte tro.  Han du noen opplysner her, så ville jeg også vært takknemlig.
 
Ellers så bare venter jeg selvsagt.  Det er ikke noe hast.  Bare hyggelig å ha et nettsted å utveksle slektsdata ved.

2004-08-08, 14:22
Svar #13

hans

Hei, Birgitta!
 
Dette tok sannelig lang tid.  Du har vel en god ferie i Sverige tenker jeg.  Har lånt inn 2 bøker fra Sverige om Håby, Gleborg, av Hans Karlson, men dette var slektsdata fra 1500-1800-tallet.  Litt for tidlig altså.  Kanskje du kjenner til en bok fra 1800-1900-tallet ??? På 100 år flytter en slekt antagelig noe rundt omkring.
 
Venter på ditt svar.
 
PS: Lånte også inn bok fra Hans Karlson om Svarteborg, dvs. Konen til Frans, men det var altså det samme tidsrom der.

2004-08-08, 19:06
Svar #14

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Hans - två gånger tidigare här ovan har jag flikat in en påminnelse om att man skall ange för- och efternamn i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum.. (Kanske har du inte sett dem - men kom ihåg det i fortsättningen nu.)

2004-08-09, 16:51
Svar #15

hans

Takk for Deres mail.  Tror dette beror på en misforståelse.  Var det krav tidligere til etternavn ?  Hvorfor kunne fornavn bli registrert ?  Vennligst, rett opp mine meiler med etternavnet johansen som også er slektsnavnet oppgitt tidligere.

2004-08-15, 12:13
Svar #16

Birgitta Hansson

Hej Hans.
Jasså du vill ha en lätt släktforskning.
Var får man det?
Det finns inte några böcker skrivna efter att Hans Karlsson gjorde sina (vad jag vet) så det blir nog att leta vidare.
Jag har inte ferie utan jag arbetar hela sommaren.
Min släktforskning ligger nästan helt nere nu eftersom jag har många andra intressen också.
Till hösten när det blir mörka kvällar sätter jag mig på bibliotet och arkiv igen. Så om du vill ha mer hjälp av mig (om jag hittar något mer) så får du allt ge dig till tåls.
Hälsningar Birgitta

2004-08-19, 17:24
Svar #17

hans johansen

Hej
 
Det meste skulle jo være utforsket fra tidligere.  Jeg leste jo om slektsforeningen i Ed.  Dessuten, din liste ramser jo opp de fleste navn fra Håby, deriblant Frans Albert.  Selvfølgelig, på disse sider tar en jo den tid en ønsker.  Har funnet alle de svar du tidligere har gitt meg med letthet i søkerlister på Internett.  Har lært meg å søke bedre nå, og da kom de samme svarene om slektningene opp.  Så dine svar har altså blitt bekreftet.  Problemer å komme litt lenger til bunns her p.g.a. mangler ved fødselstall i datalister.  Men bestefaren til Frans Albert Johannessen er sannsynligvis etter mine søk Bryngels Bryngelsson, født 1835, fra Håby.  Noe lenger enn dette har jeg altså ikke kommet.
 
Ville vært fint å få gått et par generasjoner lenger tilbake i tid, dvs. med sikkerhet.
 
Selvfølgelig, jeg avventer svar.

2004-08-19, 22:12
Svar #18

Eivor Andersson (Ema)

Hej Hans,
 
Det fanns en Frans Albert Johansson född 1868 i Håby.
Ogift man 1890
Bor då Ellene Övergård i Tossene.
Yrke: hyr. stenh.
Källa CD:n sv. befolkn. 1890.
På samma skiva finns:
Emma Emilia Edvardsdotter född 1871 i Svarteborg
Bor 1890 Elofseröd Lur
Far: Edvard Andersson f. 1843 Naverstad. Änkling.
 
En Johannes Bryngelsson f. 1835 i Håby, fanns också med på skivan.
Bor 1890 Backen torp under Röd i Håby.
Fru: Maria Elisabeth Johannisdotter f. 1834 i Håby.
Barn: Axel Wilhelm f. 1876 håby
Oskar Justus född 1880 i Håby.
Hoppas att det är till någon nytta.
 
Vänl. hälsn. Eivor

2004-08-20, 00:47
Svar #19

hans johansen

Jeg er veldig takknemlig for de svar jeg får.  Det stemmer antagelig at Frans Albert hadde en formell utdanning som stenhogger, noe som hans sønner også hadde.  Det var slik at det var stort behov for folk som kunne lage gatesten, gravstener, sprenge etc.  Og dermed utviklet stenhoggeryrket seg.  Alle har vel en utdanning så og si.  Fra historien i Norge så var det Ingeniørvesenet i Oslo (Norges hovedstad) som ønsket kurant gatesten.  Og Frans Albert var med på bl.a. dette prosjektet ved at en større område ble kjøpt i Norge, stenbrudd ble lagt, sten ble laget osv.  Dette var altså litt om historien her i Norge som jeg også har lest om i bøker selvsagt.
 
Jeg har selv sjekket Johannes Bryngelsson på Internett, anbytarforum, og han har flere barn enn det du nevner.   
 
1835-02-03 Johannes  Kaserna under Skulevik
Bryngel Bryngelsson
Anna Carlsdotter
 
1840-12-24 Karolina  Myren under Gläborg
Bryngel Bryngelsson
Anna Carlsdotter
 
 
Församling/Period Födelsedatum Förnamn Efternamn Adress
 
 1858-12-12 Olof Bernhard  Gatemyren under S Gläborg
 Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannisdotter
 
 1861-08-18 Anna Erika  S Gläborg
 Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannisdotter
 
 1864-06-05 Karl August  Gatan
 Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannesdotter
 
 1868-05-29 Frans Albert  Gatemyren under Gläborg
 Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannesdotter
 
 1871-11-07 Axel Leopold  Backen under Röd
 Johannes Bryngelsson
 Elisabet Johannisdotter
 
 1876-07-13 Axel Wilhelm  Backen under Röd
 Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannesdotter
 
 1880-12-03 Oskar Justus  Röd
 Johannes Bryngelsson
 Maria Johansdotter
 
 
Församling/Period Födelsedatum Förnamn Efternamn Adress
 
 1843-09-16 Edvard  Flötemarken
1791-1852:  Anders Engelbrektsson
 Maria Andersdotter
 
 
SD-kod 143504F3   
Löpnr 41460   
Barnet
Födelse/dopdatum 1843-09-16/....-..-..   
Kön M   
Namn Edvard   
Adress Flötemarken   
Föräldrar
Titel   
Namn Anders Engelbrektsson Maria Andersdotter 
Fra tidligere har jeg fått f?lgende opplysninger av Birgitta Hansson som jeg takker for:
 
ANNO 1890 - Göteborgs- och Bohus län 
Lurs församling 
Emma Emilia f. 1871 Svarteborg 
Hemförsamling: Lurs 
Hemort: Elofseröd 
Kontrakt: Vikornes Norra 
Län: Göteb. o. Bohus 
 
Födelseår: 1871 
Födelseförs: Svarteborg 
 
Civilstånd: Ogift (O) 
Kön: Kvinna 
Familjest: d. 
Famstkod: Barn (B) 
 
 
--------------------------------------------------   
Personer i hushållet: 
Edvard Andersson f. 1843 i Nafverstad, Mjölnare 
Emma Emilia f. 1871 
Augusta Paulina f. 1875 
Johan Edvin f. 1877 
Albertina f. 1880 
alla utom fadern födda i Svarteborg 
 
 
Edvard Anderssons barn. 
Dotter Emma Emilia, född 4/3 1871 på Suttene. 
Dotter Augusta, född 4/3 1873, död 13/5 1874 av okänd barnsjukdom. 
Dotter Augusta Paulina född 10/5 1875. 
Son Johan Edvin född 29/11 1877. 
Dotter Albertina född 18/11 1880. 
Alla barnen födda på Suttene.Där var fadern mjölnare . 
Fadern Edvard Andersson var född 16/3 1843 i Naverstad och modern Mathilda Catharina Mattiasdotter var född 7/1 1850 i Askum. 
De gifte sig 4/2 1870. Vet ej var. 
Familjen flyttade från Svarteborg till Lur 27/2 1885.
 
 
Församling/Period Födelsedatum Förnamn Efternamn Adress
 
 1858-12-12 Olof Bernhard  Gatemyren under S Gläborg
1688-1920:  Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannisdotter
 
 1868-05-29 Frans Albert  Gatemyren under Gläborg
1688-1920:  Johannes Bryngelsson
 Maria Elisabet Johannesdotter
 
 
SD-kod 143002F1   
Löpnr 55940   
Barnet
Födelse/dopdatum 1868-05-29/....-..-..   
Kön M   
Namn Frans Albert   
Adress Gatemyren under Gläborg   
Föräldrar
Titel Torpare   
Namn Johannes Bryngelsson Maria Elisabet Johannesdotter 
 
 
Dette blir jo nesten en oppsummering.   
 
Er veldig takknemlig for Birgitta Hanssons velvilje.  Jeg har fått den opplysning at Frans Albert Johannessens slekt egentlig kommer fra dalsland.  Det ville vært interessant å vite litt mer om dette, dvs. hvor slekten kom fra på slutten av 1700 -tallet til begynnelsen av 1800-tallet.
 
Takk for hjelpen.  Jeg har tydeligvis kommet ganske langt allerede.  Pr?ver selv å finne b?ker hvor alt dette står skrevet fra tidligere, noe som jeg har lykkes med f.eks. i Norge.  Hvis dette lykkes, så gir jeg selvsagt opplysninger om dette også.

2004-09-27, 00:00
Svar #20

Birgitta Hansson

Hej Hans.
Lite om din släkt i Håby
Detta finns att läsa i husförhörslängderna.
 
Frans Albert Johannesson flyttade från torpet Backen under Röd i Håby till Lyse socken 6/7 1888.
(Utflyttning  nr 11.)
 
Johannes Bryngelsdotter och Maria Elisabet Johannesson gifter sig i Håby 8/1 1858
 
 
Johannes far Bryngel Bryngelsson var född 1793 i Ryr i Dalsland. Du får väl söka vidare där.
Han dog 16/6 1853 på Myren u Sör Gläborg.
Modern Anna Carlsdotter var född 11/8 1797 i Bro socken. Hon dog 9/10 1866 på torpet Nya Kasen und Harska.Hon bodde då hos sonen Johannes.
 
Hoppas det var något lite nytt.
Hälsningar Birgitta

2004-10-01, 22:48
Svar #21

Utloggad Paula Törnqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Vad hände 31/12-1903 och vad gjorde detta i hf från 1876? Denna fråga ställde jag mig härom kvällen. Döm min förvåning när jag skulle ta reda på mer om en kvinna Elisabeth Andreasson, Lycke. Då upptäcker jag att fem 5 st av hennes syskon står som avlidna den 31/12-1903 varav en av dem är dödförklarad 1930. Observera att detta alltså skulle föreställa 1876-1884 framåt.  
Är det så att prästen fick höra att något hade hänt dem och skrev in det i den bok som dom senaste figurerade i? Dog alla samma dag eller tog han bara lämpligt datum?
Någon som har en teori eller vet vad som hände:  
 
Carl Emanuel Andreasson 1853
Axel Julius  1857
Anna Christina 1859
Patrik 1863
Frans Albin 1865
 
Alla från Lycke nedergård.  
 
Jag kliar mig i huvudet =)
/Paula

2004-10-01, 23:21
Svar #22

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6916
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Enligt Släktdatas avskrift av dödboken, så var det ingen i hela socknen som dog på nyårsafton 1903.
 
Kanske blev allihop dödförklarade efter att ha emigrerat och inte hörts av på många år. I så fall kan övriga syskon ha ansökt om dödförklaring hos häradsrätten när arvet efter föräldrarna skulle skiftas.
 
Har du tittat i föräldrarnas bouppteckningar var barnen fanns då? Kanske fanns de på okänd ort i Amerika, vilket inte var ovanligt.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-10-02, 00:40
Svar #23

Eivor Andersson (Ema)

Hej Birgitta,
 
1890 fanns fadern Andreas Eliasson med barn i Lycke Nedergård Håby. Enl. CD:n 1890.
Han står då som änkling.
 
På Släktdata såg jag i avskrifterna för Håby:
Född 1851-05-24  Elisabeth Andreasdotter
Far: Andreas Eliasson och Mor: Carolina Johansdotter.
Död 1868-03-22  Carolina Johansdotter Hustru till Andreas Eliasson. 39 år 3 mån. 13 dag.
 
Död 1893-02-21  Hemmansägare Andreas Eliasson 70 år 3 mån. 25 dag.
 
Så det måste vara fel någonstans.
 
Hälsn. Eivor

2004-10-02, 00:41
Svar #24

Eivor Andersson (Ema)

Ursäkta, det skall vara till Paula ..
 
Hälsn. Eivor

2004-10-02, 13:40
Svar #25

Eivor Andersson (Ema)

Hej igen Paula,
 
Jag såg nu att det var syskonen och inte föräldrarna, som dog på Nyårsafton 1903.
 
Om det var så att syskonen, som då var vuxna, träffades på nyårsafton och det hände en olycka, t.ex. matförgiftning, brand eller om de gick ner sig på isen, så borde det finnas en artikel i Post och Inrikes Tidningar eller i Bohuslänningen (jag tror att den fanns då)
 
De kan ju också ha förlist med något skepp till Amerika. Det går ju att kontrollera med datumet.
 
Hälsn. Eivor

2004-11-16, 10:51
Svar #26

hans johansen

Til:  Birgitta 
 
Mange takk for din meil.  Jeg visste ikke med sikkerhet at Bryngel Bryngelsson var Frans Albert Johannessens farfar.  Veldig fint at du hadde husførhørslengderna og kunne gi sikkert svar.  Ja, nå har jeg noe å gå videre med.  Skal søke videre.   
 
Det er ikke så lett å styre klar av ikke-relevante data her, navnene er jo mange ganger så like osv.
 
Du får ha en god jul!

2004-11-29, 19:08
Svar #27

hans johansen

Hei igjen, Birgitta!
 
Jeg har søkt og søkt på de data du oppga:
 
Johannes far Bryngel Bryngelsson var född 1793 i Ryr i Dalsland. Du får väl söka vidare där. 
Han dog 16/6 1853 på Myren u Sör Gläborg. 
Modern Anna Carlsdotter var född 11/8 1797 i Bro socken. Hon dog 9/10 1866 på torpet Nya Kasen und Harska.Hon bodde då hos sonen Johannes. 
 
Tror jeg har kommet til veis ende med data-søk. Jeg har tenkt på hva Ryr i Dalsland betyr, er det Sunndals eller Valbo ryr.  Hvis det er Valbo-Ryr, så er jo dette ganske nærme Håby.
 
Vet ikke hvordan jeg evt. skal komme videre. Men til 1793 er jo fantastisk bare det.  Har du tips eller noe mer info, hvis du evt. kommer over noe, så ville jeg vært mer enn takknemlig nok en gang. Men jeg søker altså videre selv også selvsagt.  Utifra data på søk så går slektene ganske langt tilbake, så det å finne neste ledd skulle antagelig ikke være umulig.
 
Ha en fortsatt god førjulstid og en god jul!

2004-12-15, 22:18
Svar #28

Rune Helland

S?ker opplysninger om pige Augusta Sofia Danielsdotter (alder ukjent) som gifter heg i Håby den 9.11.1888 med Carl Martin Olofsson fra Svarteborg. De bosetter seg if?rst i Svarteborg, siden i R?d i Håby, og etter det Stene i Foss sokn.

2004-12-15, 23:19
Svar #29

Solveig Jegelius

Rune!
Här är familjen 1890. 1900 hittar jag dem inte.
Hälsningar Solveig
 
ANNO 1890 - Göteborgs- och Bohus län
 
Håby församling    
Hemförsamling: Håby
Hemort: Röd
Kontrakt: Vikornas Södra
Län: Göteb. och Bohus
Hushåll nr: 192
Familj nr: 1
 SVARvolym: 000249  Kort nr: 9
Sida: 18  Rad: 1
 Personer i hushållet:
Fam nr: 1
Carl Martin Olofsson f. 1854 i Svarteborg, Boh.l., Statkarl
Augusta Sofia Danielsdotter f. 1850 i Svarteborg, Boh.l.
Carl Malkolm f. 1880 i Håby
Anna Christina f. 1885 i Svarteborg, Boh.l.
Hulda Mathilda f. 1887 i Svarteborg, Boh.l.
Johan August f. 1889 i Håby

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna