ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sölvesborg - Håkansson  (läst 423 gånger)

2006-09-23, 03:54
läst 423 gånger

Oli Håkansson

Hej,
 
Jeg skrever her från Island.
 
Min familie kommer från Sölvesborg i Sverige i 1800 tallet. Så langt jeg kan nå tilbaka kommer den fra Anders Emil Siegfried Håkansson bagermester i Sölvesborg, han var gift med Gustava Ljungberg och var födt omkring 1820.
Jag vet at han havde tre sönner, Frantz, Adolph och min far-fars-fars-fars-fars-far Johan August Håkansson. Johan August var födt den 16. april 1843 i Sölvesborg og flyttade til Köpenhamn hvor han blev gift med Jensine Petrine Jensen. En af hans sönner, min far far Frantz Adolph Håkansson blev nämnt efter hans to brödre og hans dattrer, Ellen Marie, Gustava og Ida Sophie blev nämnt etter andra i familien. Desuden var der andra sönner, Johan August, Christian William Valdemar och Erik Anders.
 
Jag vet at omkring 1960 var der i Stockholm levande en onkel Gunnar Håkansson som havde forbindelse her til den resterende familie i Island men mere vet jag inte.
 
Hvis der er någon der kan give mig mere information ville jag være meget taknemmelig for det.
 
Hilsen fra Island,
Oli Håkansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna