ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Trädgårdsdräng Carl Johan Andersson f 1847 i Ramdala  (läst 477 gånger)

2007-04-27, 19:11
läst 477 gånger

Karin Ernklev

Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att finna trädgårdsdräng Carl Johan Andersson, född 27/12 1847 i Ramdala, och som 25/3 1869 emigrerade från Avelsgärde, Lösen till Danmark, och hans vidare öden.  
 
Då flera i släkten har åkt till Nordamerika kanske han fortsatte dit? Har någon möjlighet att kolla detta i något register?
Tacksam för all hjälp.
Vänliga hälsningar
Karin

2007-04-28, 15:04
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Karin,
 
ett tips är att du lägger in en efterlysning på den danska sidan: www.dis-danmark.dk - till vänster i bild (blå text) välj: Dis-forum och därefter: Aneefterlysning.
 
Du måste dock ha ett användarnamn brugerprofil för att kunna göra det. Kontakta - Forum Moderator - genom att klicka på ikonen längst ner på sidan som ser ut som ett kuvert.
 
Vill du hjälp, hör av dig till mig via mail.  
 
 
mvh Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna