ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 03 maj, 2010  (läst 1003 gånger)

2009-02-09, 13:40
läst 1003 gånger

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2110
  • Senast inloggad: 2020-03-12, 15:12
    • Visa profil
Hej.
 
Angående soldat Nils Stadig som nämns ovan. Han är svår att hitta.
 
Nu undrar jag om Nils f. 1782-06-16 med föräldrar Sven och Kerstin i Derenäs, kan vara soldat Nils Stadig som dör i Glimåkra 1853-10-21 ? Antagligen är han inte son till soldat Sven Stadig och Anna Pehrsdotter utan namnet Stadig har han fått senare som soldat. Men i husförhör för Glimåkra så anges hans födelseort vara Agunnaryd.
 
Omkring 1820 var Nils Stadig i Malmö och där anges han vara född 14/11 1787. Se bild.
 
Skulle någon vilja vara snäll att titta efter om det föds en Nils i Agunnaryd 14 nov 1787 ?
 

 
mvh
Carina

2009-02-09, 17:45
Svar #1

Utloggad Susanne Landén

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2013-02-09, 21:43
    • Visa profil
Hej Carina
Har kollat i KGF:s databas men fann endast dessa Nils år 1787:  
 
Nils    18/2  Föräldrar: Daniel Nilsson och Martha Nilsdotter i Lilla Grythult.
 
Nils    4/4   Föräldrar: Frenne Nilsson och Martha Nilsdotter i Wedåsa Wästregård.
 
Nils    5/12  Föräldrar: Pehr Pehrsson och Marta Nilsdotter i Århshufvud.
 
Hälsningar
Susanne Landén

2009-02-09, 18:07
Svar #2

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2110
  • Senast inloggad: 2020-03-12, 15:12
    • Visa profil
Tack Susanne, för att du kollade. Då vet jag det.

2009-03-22, 17:09
Svar #3

Utloggad stefan nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2011-01-12, 09:52
    • Visa profil
I husförhör för Ramsås Norregård 1846-1850, Agunnaryd A I:9 Bild 199, Sid 192, NAD: SE/VALA/00002, hittar jag Stina Christiansdotter. Hon skall vara född 1814-03-11, men jag kan inte hitta henne.
 
Någon som har kännedom om henne?

2009-03-22, 18:35
Svar #4

Utloggad Birgitta Wind

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1792
  • Senast inloggad: 2019-10-21, 11:24
    • Visa profil
Hej !
Tittade på Kronobergsskivan. Det föds en Stina 17970318   dotter till Christian Börjesson och Kjerstin Jönsdotter bosatta Snufveboda.
Den datum du uppgivet föds en Britta Stina far Anders Månsson i Lönshult.
 
Kan detta vara något ?
Undrar Birgitta

2009-08-30, 20:04
Svar #5

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Hej på er alla,
 
Vänligen, se Södra Ljunga - material utlagt 30 aug. 2009 kl. 20:00.
 
Hälsningar
Göran Nilsson

2009-08-31, 22:04
Svar #6

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Denna Diskussion startade i Södra Ljunga (G), men har flyttas över hit eftersom vi nu helt
är över i Agunnaryd socken. Senaste inlägg i Södra Ljunga var 31 augusti 2009  11:33.
 
Hej igen Ivar,
 
I Agunnaryd AI:1 sidan 61 finns den familj som du Ivar visade mig. Här finns Karin Jönsdotter och jag har hittat hennes födelsenotis i Agunnaryd C:4 sidan 30 och födelsedata 1775-06-16 stämmer med uppgifterna i AI:1. Hennes mor Britta Jonsdotter är född 1741 enligt AI:1.
 
Går vi nu över till Agunnaryd AI:2 sidan 108 Hittar vi här Karin med samma födelsedata som ovan. Vi hittar även en änka Britta Jonsdotter här angivet att hon skulle vara född 1741, precis som i AI:1. Detta är troligen då Karins mor flyttat med Karin. Karin är här piga till brodern Jöns Jönsson och modern Britta är inhyses.
 
Sedan gifter sig Karin och tittar vi nu i Agunnaryd AI:3 sidan 42, finner vi Karins familj med Anders Eskilsson. Här finns åter Britta Jonsdotter. Visserligen är födelseåret här angivet till 1745. Det finns ingen Britta Jonsdotter född i Agunnaryd 1745 (antaget att hon kommer ifrån denna socken). Tyvärr saknas födelsenotiser för 1741 i C:2.
 
Allt detta sammantaget borde visa att den familj du visade mig är Karin Jönsdotters föräldrar och syskon. Är det någon som har samma eller avvikande åsikt?
 
Hälsningar
Göran
 
(Meddelandet ändrat av GoranNilsson 2009-08-31 22:14)

2009-09-01, 02:33
Svar #7

Utloggad Ingegärd Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 668
  • Senast inloggad: 2019-02-15, 23:21
    • Visa profil
Hej Göran och Ivar!
 
Visst är det rätt. Karin Jönsdotter och hennes syskon är alla födda i Nåckarp Wästergård. (Stavas numera Nockarp.) Men Karin flyttade inte till Tumhult som piga till sin bror Jöns.
I AI:1 för Agunnaryd finns två husförhörslängder, 1785 - 1789 och 1790 - 1794 (som antagligen srtäcker sig till 1798). Tittar man på Nåckarp Wästergård i den senare, ser man att sonen Jon (med felaktigt födelsedatum) har gift sig och tagit över gården. Dottern Kerstin f 1768 finns inte med. Eftersom hon är min ana vet jag att hon har gift sig och flyttat till Fåglasång. Pigan Karin, dr. Jöns och dr. Måns är Jons återstående syskon. Jöns Olofsson och Britta Jonsdotter är nu inhyses. Alla de fem sistnämnda är strukna.
Jag är väldigt glad över din fråga, Göran, för det var först då jag upptäckte var de hade tagit vägen. I den första hfl för Tumhult, 1785 - 89, s 92 finns en bonde Per Månsson med familj. Det är också mina anor, men jag har aldrig hittat några släktrelationer mellan dem och Nockarpsfamiljen. Nu börjar jag undra, för efter den familjen finns änkan Britta f 1741, dottern Karin 15 år och sonen Måns f 1778. Jöns finns inte med, han finns inte alls i Tumhult förrän i AI:2. Egentligen borde inte någon av dem finnas här, eftersom de är skrivna i Nockarp samtidigt. Om Karin var 15 år, när de flyttade till Tumhult, borde de ha flyttat dit 1790, men Britta blev inte änka förrän 1797, om man ska tro dödboken. Britta och hennes familj finns i Tumhult hos samma familj också 1790 - 94(98) enl AI:1, s 346.
Der syns tydligt att anteckningarna om Britta, Karin och Måns har gjorts i efter hand. Det är ett helt annat bläck än det övriga på sidorna. Jag tror att prästen har gjort ett misstag och skrivit in dem allt för långt tillbaka. Kanske har han också skrivit in dem på fel ställe. I verkligheten bodde de kanske hos Anders Jonsson, som finns på samma sida i hfl, och som troligen är Britta Jonsdotters bror.  
Tvillingarna Anders och Jöns Jonsson föddes den 16/9 1733 i Ryd Söragård. Det stämmer med födelsedatum i hfl. Dr. Anders Jonsson i Ry Söragård och änkan Bengta Nilsdotter i Tumhult vigdes 6/1 1767. Änkligen Jöns Olofsson i Nåckarp Wästergård och pig. Britta Jonsdotter i Ry Söragård vigdes 3/1 1762. Britta föddes säkert 1741, men eftersom det saknas födelselängd 1735 - 1745 blir det svårt att bevisa, att hon är syster Anders Jonsson. Jag tycker ändå att det känns ganska säkert.
 
Hälsningar
Ingegärd

2009-09-01, 19:27
Svar #8

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Hej Ingegärd,
 
Skulle vilja att vi stämmer av våra uppgifter för att säkerställa att vi menar samma Karin Jönsdotter. I Agunnaryd C:4 sidan 396 finner man giftasnotisen Drängen Anders Eskilsson från Tranhult och pigan Karin Jönsdotter från Tumhult...., 1807-06-21. Vid motsvarande tid i husförhörslängden Agunnaryd AI:2 sidan 108 hittar vi pigan Karin Jönsdotter på Tumhult född 1775-06-16 vilket stämmer med Agunnaryd C:4 sidan 30.  
 
I AI:2 sidan 108 finns Jöns Jönsson född 1771-08-30 och i AI:1 sidan 61 finns Jöns Jönsson född 1771-03-30. Det senare datumet stämmer med Agunnaryd C:3 sidan 218. Någon Jöns Jönnsson född 1771-08-30 har jag inte hittat i Agunnaryd. Är det två olika Jöns?
 
Du skriver Pigan Karin, dr. Jöns och dr. Måns...... Hittar inte Måns i Agunnaryd AI:1 sidan 290. Är jag på fel sida? Hade förresten missat att det fanns två husförhörslängder i AI:1, tack!
 
Hälsningar
Göran

2009-09-02, 20:35
Svar #9

Utloggad Catharina Wedin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2019-10-15, 17:39
    • Visa profil
}
Hej!
Har en anfader Laurentius Siggonius f 1626 i Östergötlands län
död 1694-01-17 i Agunnaryd.
Han var kyrkoherde i Agunnaryd 1662.
 
Finns det någon som vet mer om denna man och hans anfäder?
 
Hälsningar
}
Catharina

2009-09-03, 01:40
Svar #10

Utloggad Ingegärd Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 668
  • Senast inloggad: 2019-02-15, 23:21
    • Visa profil
Hej Göran!
 
Jöns Jönsson f 1771-08-30 är samma person som Jöns Jönsson f 1771-03-30. Det är lätt att läsa fel på 3 och 8.  
Det är inte ovanligt att födelseuppgifter i tidiga hfl är felaktiga, men jag tror att Agunnaryd AI:1, senare delen, och AI:2 är de värsta jag har sett. Alla i vår familj i Nåckarp Wästergård har på något ställe fått fel födelsedatum!
Så var det den mystiske Måns. Jag förstår så väl att du inte hittar honom på s 290, för han finns inte där. Jag har väl, liksom prästen i Agunnaryd, skrivit ur minnet utan att kolla och då blir det fel. Måns finns bara i hfl för Tumhult i Agunnaryd AI:1, s 92 och s 346. Där står han som son till änkan Karin och naturligtvis med två olika födelsedatum. Jag hittade honom i födelseboken: 1779 den 6 maj föddes Måns Andersson i Tumhult. Moder Bengta. Han är alltså son till Anders Jonsson och inte till Britta Jonsdotter.
 
Jag hoppas att du nu känner dig säker på att vi talar om samma familj, och att dina uppgifter om Karin Jönsdotter är riktiga.
 
Hälsningar
Ingegärd

2009-09-03, 13:47
Svar #11

Utloggad Sten Landerberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 685
  • Senast inloggad: 2020-02-19, 17:51
    • Visa profil
Catharina!
 
Gå in på Kenneth Karlssons hemsida så hittar du
Laurentius Siggonius (Lars Siggesson).
 
http://home.swipnet.se/Kenneth_Karlsson/anor/1273.htm
 
Mvh
 
Sten}}

2009-09-03, 14:27
Svar #12

Utloggad Catharina Wedin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2019-10-15, 17:39
    • Visa profil
Sten!
 
Tack för tipset!
Där kom jag ytterligare en bit bakåt.
Sedan är det nog tyvärr stopp.
 
Mvh
 
Catharina

2009-09-03, 23:20
Svar #13

Utloggad Ingegärd Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 668
  • Senast inloggad: 2019-02-15, 23:21
    • Visa profil
Hej Göran!
 
Jag börjar få en viss förståelse för prästerna, som skrev fel i kyrkböckerna. Jag lyckades ju vimsa till det i mitt senaste inlägg. På rad 8 och 9 skrev jag Där står han som son till änkan Karin, men det ska förstås vara änkan Britta.  
Jag ber om ursäkt.
 
Hälsningar
Ingegärd

2009-09-05, 11:04
Svar #14

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Tack Ingegärd,
 
Jag skall nu titta lite närmare på all information jag fått.
 
Hälsningar
Göran

2009-09-05, 13:34
Svar #15

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Ingegärd,
 
Angående drängen Måns. 1 sep 02:33 skriver du Pigan Karin, dr. Jöns och dr. Måns är Jons återstående syskon. Då skulle alltså Måns föräldrar vara desamma som Jons dvs. Jon Olofsson och Britta Jonsdotter.  
 
Men på min fråga var jag kan finna Måns, svarar du att du hittade honom i födelseboken: 1779 6 maj föddes Måns Andersson i Tumhult. Modern Bengta. Han är alltså son till till Anders Jonsson och inte till Britta Jonsdotter. Så i detta fall är Måns föräldrar Anders Jonsson och Bengta.  
 
Jag får inte ihop det. För mig är detta två olika Måns.
 
Ingegärd, är det möjligt att erhålla en antavla för Karin Jönsdotter? Det skulle kanske underlätta. Min email-adress hittar du under länken Göran Nilsson till vänster.  
 
Hälsningar
Göran
 
(Meddelandet ändrat av GoranNilsson 2009-09-05 13:38)

2009-09-05, 15:22
Svar #16

Utloggad Maj Nordin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2011-04-05, 21:32
    • Visa profil
Är det någon som försökt fylla luckan mellan 1737 och 1745 i födelseboken?
Alla efternamn som fallit bort är ju också en utmaning.Har tappat bort Torsten Månsson i Östra Fagerhult vid dottern Saras födelse nov 1735.
Hustrun Britta Persdotter dör hos sonen Jöns Torstensson i Nockarp Österg
som änka 1766-01-16.Har några andra obesvarade frågor i gamla inlägg här.
MVH
Maj Nordin

2009-09-07, 23:35
Svar #17

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Hej Ulla-Britt, Ivar och Ingegärd och alla andra som kan bidra,
 
Jag fick hjälp av er med att säkerställa Anders Eskilssons (född 1782) föräldrar. Jag har ett tag koncentrerat mig på hans hustru Karins anor och är nu åter på Anders.
 
I Agunnaryd  AI:3 sidan 42 (fol) ser man att Karin står som död. När dog hon och vart tog Anders Eskilsson vägen med alla barnen? I Ag. AI:4 kan jag inte finna honom på Bockaboda.
 
Sonen Johannes skall tydligen ha flyttat till Ljunga (när vet jag inte). Han kom därifrån 1839 då han flyttade till Oshult, Pjätteryd.
 
Hälsningar
Göran
 
(Meddelandet ändrat av GoranNilsson 2009-09-07 23:39)

2009-09-08, 07:25
Svar #18

Utloggad Ivar Gustavsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 519
  • Senast inloggad: 2020-01-20, 15:05
    • Visa profil
Göran,
 
Karin Jönsdotter dör i Bockeboda 1817-12-10. Agunnaryd C:4 sid 509.
 
Ivar

2009-09-08, 07:46
Svar #19

Utloggad Ivar Gustavsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 519
  • Senast inloggad: 2020-01-20, 15:05
    • Visa profil
Göran,
 
Jag hittar en änkeman Anders Eskilsson med son Johannes i Tumhult Agunnaryd AI:4 sid 104. Denne Anders gifter om sig 1826 i Södra Ljunga med Catrina Håkansdotter. Sedan hittar jag denne Anders i Boarps Björsagård, Södra Ljunga (Södra Ljunga AI:6 sid 446).
Rätt Anders?
 
Mvh Ivar

2009-09-08, 21:40
Svar #20

Utloggad Göran Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2019-01-29, 22:01
    • Visa profil
Ivar,
 
Det är rätt Anders. År 1823 hittas han på Hjelmaryd Norregård, Ljungby (G), Ljungby AI:4 sid 108, inflyttad ifrån Agunnaryd. Hit har han också sin son Johannes. Året därefter 1824 flyttar de tillbaka till Agunnaryd och då till systern Catharina på Tumhult, Agunnaryd AI:4 sid 104. Vart Anders och barnen tar vägen efter det att hans hustru Karin dog vet jag inte, så jag har ett tidshål 1817-1823. Var befinner de sig?
 
Hälsningar
Göran

2009-10-21, 22:50
Svar #21

Utloggad Ingrid Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 125
  • Senast inloggad: 2020-01-23, 01:33
    • Visa profil
Ang. Maria Stadig  
 
Hej Weine!
Enligt svaret under läshjälp skulle Maria Stadig vara född i Agunnaryd.
Enligt husförhörslängden 1785-1798 sidan 534 gid 810.1.28800 finns familjen:
Far  Sven Stadig född 1754
Mor: Anna Pettersdotter född 1754
Barnen:    
Maria  1786
Nils   1791
Petter 1793.
Enligt KGF:s databas föddes Maria (Maja) 17860919 i Stafhult soldattorp.
 
Hälsningar
Ingrid

2009-10-22, 17:49
Svar #22

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2110
  • Senast inloggad: 2020-03-12, 15:12
    • Visa profil
Ang. Stadig.
 
Denna familj får ett par söner Nils men ingen av dessa uppnår vuxen ålder. Är inte hemma just nu men har en del uppgifter om denna familj som jag har antecknat. Så jag återkommer om någon dag.
 
mvh
Carina

2009-10-24, 10:04
Svar #23

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2110
  • Senast inloggad: 2020-03-12, 15:12
    • Visa profil
Hej Weine.
 
Här är anteckningarna om Maria Stadigs familj i Stafhult Norregård, soldattorp, Agunnaryd. Tyvärr leder de inte så långt men de kanske kan vara en ledtråd i letandet efter Maria Stadigs anfäder. Soldat Sven Stadig och hans hustru Anna Pers/Pettersdotters ursprung är svåra att finna. En sökning i KGF:s databas angav att det finns en Anna Pehrsdotter som föds i Lätthult, Slätthögs sn, den 1/8 1754, med föräldrar Pehr Jönsson och Maija Eriksdotter. Detta kan eventuellt vara din Anna Pehrsdotter, gift med soldat Sven Stadig. Vi har inte kollat upp om det är så för vi trodde att dessa var vår Nils Stadigs föräldrar, men det visade sig att så var inte fallet. Anna Pehrsdotter som föds i Slätthög har en mor som heter Maija, vilket Sven Stadig och hans hustrus två döttrar också heter. Maria Stadig hade 3 styck bröder som hette Nils, men alla tre dör i ung ålder.
 
Ur KGF:s databas:
Soldat Sven Stadig och Anna Pettersdotter/Pehrsdotter.  
 
1780-08-19 tvillingar Nils och ett dödfött flickebarn ( finns i C:4 sid 101 )
 
1784-09-16 Nils ( finns i C:4 sid 163 )
 
1786-09-19 Maja  
 
1791-06-27 Nils  
 
1793-10-18 Petter ( finns i C:4 sid 263 )
 
1797-03-04 Magnus  
 
 
Agunnaryd döda Stafhult N-gård soldattorp  
 
1782-03-10 Nils bröstfeber 1 år och 7 mån  
 
1798-01-10 Nils förblödning 7 år  
 
Ytterligare en syster till Maria är Catharina Svensdotter f. 5/10 1777 ( Agunnaryd C:4 sid 53 ) men Catharina står som död i hfl Agunnaryd AI:1 sid 47. Tragiskt att en familj miste så många barn.
 
I hfl AI:1 sid 269, under Stafhult soldattorp står tillsammans med soldat Stadigs familj, Anders Appelquist och Kjerstin Carlsdotter som inhyses. Släktingar ?
 
I Centrala Soldatregistret finns en Nils Nilsson Stadig f. 1753 i Stafhult soldattorp men namnet Nils Nilsson Stadig är fel, det ska vara Sven Nilsson Stadig istället. Det finns att läsa i tidigare inlägg här i Agunnaryds sn på Anbytarforum.
 
mvh
Carina

2009-10-24, 15:02
Svar #24

Utloggad Rune Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1331
  • Senast inloggad: 2018-01-28, 11:18
    • Visa profil
Carina. Anna Persdotter i Lätthult kan uteslutas. Hon gifte sig 1770-12-28 med Daniel Svensson i Hakatorp. Dessa personer var generation V:1 och V:2 till en nu bortgången forskare.
 
Mvh/Rune

2009-10-24, 17:02
Svar #25

Utloggad Carina Widell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2110
  • Senast inloggad: 2020-03-12, 15:12
    • Visa profil
Hej Rune.
 
Tack för denna uppgift. Stadig är en familj vi forskade på för ett tag sedan, då vi sökte en Nils Stadig som skulle komma från Agunnaryd, enligt husförhör i Glimåkra, Skåne. Men den Nils Stadig vi sökte hör inte till Sven Stadigs familj och därmed slutade vi forska på dessa.  
 
Ville bara hjälpa Weine med Maria Stadig
 
mvh
Carina

2010-04-22, 10:18
Svar #26

Utloggad Claes Brusefält

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2019-04-29, 00:56
    • Visa profil
Jag letar efter Åkaled.
 
Enligt 810.11.17400 är Christina Nilsdotter född den 21 Nov 1818 i just Åkaled, problemet är att jag kan inte hitta Åkaled i husförhörslängderna. Hittar alla gårdar runtomkring men går bet här.
 
Föräldrar är:  
Nils Svensson
Ingrid Andersdotter
 
Någon som kan hjälpa mig?

2010-04-22, 12:53
Svar #27

Utloggad Åke Dahl

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 449
  • Senast inloggad: 2020-01-30, 22:04
    • Visa profil
Hej Claes.
 
Torpet heter Åkesholm i Agunnaryd AI:3 (1812-1819) s 69.
I AI:4 (1819-1825) s 83. har det bytt namn till Åkaled !
 
Mvh Åke.

2010-04-28, 17:14
Svar #28

Utloggad Claes Brusefält

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: 2019-04-29, 00:56
    • Visa profil
Tack Åke, då ska jag ta en ny titt i rullorna.
 
(Meddelandet ändrat av bruce71 2010-04-28 17:15)

2010-05-03, 16:15
Svar #29

Utloggad Gunvor Paulsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 178
  • Senast inloggad: 2018-01-29, 14:42
    • Visa profil
Hej!
 
Min far har gått på Stensjöholms lantbruksskola,
i början på 1900-talet, kanske 1906-1908.
 
Jag letar efter platser som han har varit på i sin
ungdom. Vet ej, men tror, att denna skola kan ha funnits i
Agunnaryd.
 
Hoppas någon har hört om denna skola.
 
Hälsningar
Gunvor

 

Annonser





Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna